Personīgi nozīmīga lasītprasmes apguve 5-6 gadīgiem bērniem pirmsskolā
Author
Zvirgzdiņa, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Savā kvalifikācijas darbā ,,Personīgi nozīmīga lasītprasmes apguve 5-6 gadīgiem bērniem pirmsskolā” Mārīte Zvirgzdiņa analizē teorētisko pamatojumu personīgi nozīmīgas lasītprasmes apguves īstenošanai 5-6 gadīgiem bērniem pirmsskolā. Tika pētīta bērnu attīstība pētījuma kontekstā, prasības 5-6 gadīgu bērnu lasītprasmes attīstībai pirmsskolā, kritēriji lasītprasmes novērošanai, bērnam personīgi nozīmīga mācību procesa raksturojums pirmsskolā, lasāmo tekstu temata un satura izvēles nosacījumi un metodiskie paņēmieni 5-6 gadīgu bērnu lasītprasmes pilnveidei personīgi nozīmīgā darbībā. Lai izpētītu personīgi nozīmīgu lasītprasmes apguvi tika veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, intervēti 16 bērni 5-6 gadus veci. Darba rezultātā tika secināts, ka bērnam personīgi nozīmīga mācību procesa raksturojums pirmsskolā ir nozīmīgs. Pirmsskolā bērns iemācās izprast lasīšanas nozīmīgumu un tiek gatavots skolas gaitām, kas šajā vecuma posmā ir svarīgi. Tiek ieaudzināta izpratne par skolas gaitām, motivēti bērni viegli apgūst lasītprasmes pamatu. Ja bērns ir neatlaidīgs, mērķtiecīgs, zinātkārs, tad arī lasītprasme viņam nesagādās grūtības. Darbam ir 58 lappuses, ir pielikums ar uzdevumiem lasītprasmes veicināšanai, kuram pievienoti 2 attēli, 4 tabulas, 7 pielikumi. Darba izstrādei izmantoti 43 literatūras un informācijas avotu vienības. Atslēgas vārdi: pirmsskola, bērni, lasītprasme, personīgi nozīmīga, attīstība Qualification work “Personal significance of learning reading skills for 5-6 years olds in pre-school” by Marite Zvirgzdina analyses theoretical arguments of implementing personal significance of learning reading skills for 5-6 years olds in pre-school. The work researches children progress in the context of research, requirements for 5-6 years olds for developing reading skills in pre-school, criterion for observation of reading skills, characterization of personal significance of learning process in pre-school, provisions for choosing themes of reading texts and content and methodological technique for personal significance in development of reading skills for 5-6 years olds. To investigate personal significance for learning skills pedagogical test activity was carried out, sixteen 5-6 years olds were interviewed. The work concludes that personal significance of learning process for a child is significant. At pre-school child learns to understand significance of reading and is prepared for further education which is significant in this age. The understanding of education is learned, reading skills are learned easier by motivated children. If child is persistent, purposeful, curious then reading skills does not make an effort. The work consists of 58 pages; there are appendixes with tasks for developing reading skills, 2 images, 4 tables, 7 appendixes. For development of work 43 literature and information references are used. Key words: pre-school, reading skills, personal significance, development