Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorUmure, Signe
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:09Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73405
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49313
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma ir: „4 - 5 gadīgu bērnu kustību koordinācijas sekmēšana sporta nodarbībās pirmsskolā”. Darba autore: Signe Umure. Darba mērķis ir: sekmēt 4 – 5 gadīgu bērnu kustību koordināciju, izmantojot fiziskās aktivitātes pirmsskolas mācību procesā. Pētījuma hipotēze: kustību koordinācija 4 – 5 gadīgiem bērniem pirmsskolā sporta nodarbību laikā tiek sekmēta, ja: -skolotājs atbalsta bērna darbību; -sporta nodarbību saturs ir veidots rotaļnodarbību formā; -bērns ir personīgi ieinteresēts darboties un ir aktīvs. Darba pirmajā daļā tiek analizētas autoru atziņas par 4 – 5 gadīgu bērnu fizisko attīstību un citu procesu ietekmi uz to. Tiek analizētas fiziskās īpašības, analizēta kustību koordinācija, īpaši izceļot to, kādai tai ir jābūt 4 -5 gadīgajiem bērniem. Tiek noskaidrots, kā to var novērtēt. Tāpat tiek noskaidros, kāda vieta pirmsskolā ir sporta nodarbībām un ko var veicināt to laikā, kā arī tiek izzināts, ko var izmantot kustību koordinācijas sekmēšanai un, kas ir visefektīvākais darbā ar 4 – 5 gadīgiem bērniem. Otrajā darba daļā tiek teorētiski analizētas un praktiski pētītas kustību apguves sekmēšanas iespējas 4 -5 gadus veciem bērniem pirmsskolā, sporta nodarbību laikā. Darba autore izmantoja pedagoģisko novērošanu, lai izzinātu, 4 – 5 gadīgu bērnu pamata kustības. Pamatojoties uz iegūtajiem rezultātiem, tika veikta mērķtiecīga pedagoģiskā darbība, lai sekmētu bērnu kustību attīstību. Pēc veiktā pētījuma darba autore secina, ka pirmsskolā, sporta nodarbību laikā var sekmēt 4 - 5 gadīgu bērnu kustību apguvi bērniem, piedāvājot bērniem dažādas rotaļas, gan sporta nodarbībās, gan dažādos dienas rita momentos, ja, pedagogs atbalsta bērna darbību, ja sporta aktivitātes ir veidotas rotaļnodarbību veidā un ja bērns ir aktīvs, vēlas līdzdarboties. Tādējādi tiek gūts apstiprinājums izvirzītajai hipotēzei. Darba apjoms – 53 lappuses. Darbā ir iekļautas 4 tabulas, 8 attēli. Izmantoti 71 literatūras avots, no kuriem 42 latviešu un 29 svešvalodā. Atslēgas vārdi: kustības; kustību koordinācija; sporta nodarbības;
dc.description.abstractThe theme of the qualification work is: “Promotion of coordination of the movement of children aged 4-5 in sports activities in pre-school”. Author: Signe Umure. The aim of the thesis is: To promote coordination of the movements of children aged 4-5 through physical activity in the pre-school learning process. Research question: Movement coordination in children of 4-5 years old in pre-school sports activities is facilitated if: -The teacher supports the child's activities; -The content of the sports activities is in the form of play activities; -The child has a personal interest in running and is active. The first part of the thesis analyzes the authors' conclusions about the physical development of 4-5 year old children and the influence of other processes on it. Physical characteristics are analyzed, and coordination of movements is analyzed, with particular emphasis on what it should be like in children aged 4-5 years. How this can be measured is clarified. It also explores the role of pre-school sports activities and what can be promoted during them, as well as what can be used to facilitate movement coordination and what is most effective when working with children aged 4-5. The second part of the thesis analyzes theoretically and practically explores the possibilities of movement acquisition for 4-5 year old children in preschool during sports activities. The author used pedagogical observation to find out the basic movements of children aged 4-5. On the basis of the results obtained, a purposeful pedagogical activity was carried out to promote the development of children's movements. The author concludes that during pre-school sports activities, 4-5 year olds can promote children's movement by offering children different games, both in sports and at different times of the day, if the teacher supports the child's activities, designed in the form of play activities and willing to participate when the child is active. This confirms the hypothesis. Volume of work – 53 pages. The work includes 4 tables, 8 pictures. 71 literature sources. Keywords: movements; coordination of movements; sports activities;
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectkustības
dc.subjectkustību koordinācija
dc.subjectsporta nodarbības
dc.subjectpirmsskola
dc.title4 - 5 gadīgu bērnu kustību koordinācijas sekmēšana sporta nodarbībās pirmsskolā
dc.title.alternativePromotion of coordination of the movement of children aged 4-5 in sports activities in pre-school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record