Sadarbības prasmju veicināšana lomu rotaļās 4 -5 gadu veciem bērniem
Author
Lose, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbu izstrādāja: Viktorija Lose Kvalifikācijas darba nosaukums: Sadarbības prasmju veicināšana lomu rotaļās 4 -5 gadu veciem bērniem. Kvalifikācijas darba mērķis ir analizēt lomu rotaļas izmantošanas pedagoģiskās iespējas sadarbības prasmju veicināšanā 4-5 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darbs ir strukturēts nodaļās. Sākumā ir ievads, kur aprakstīta kvalifikācijas darba temata aktualitāte, mērķis, uzdevumi, pētījuma bjekts, priekšmets, metodes periods un bāze, kā arī darba struktūra. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tika apkopota literatūra par sadarbības prasmju būtību un un to atbilstībupirmsskolas vecuma bērniem, kā arī literatūra par rotaļu izmantošanu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā tika pētītas 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmes un to veicināšanas pasākumi prmsskolas izglītības iestādē, izmanotojot lomu rotaļas sadarbības prasmju attīstībai, kā arī tika veikta pedagogu aptauja par bērniem piemītošajām sociālajām prasmēm, kā arī veikta bērnu novērošana ikdienas nodarbībās. Pētījuma rezultātā tika veikti secinājumi un priekšlikumi 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju veicināšanai. Pētījuma uzdevumi: 1.Raksturot sadarbības prasmju būtību un veicinošos nosacījumus pirmsskolas pedagoģiskajā procesā; 2.Analizēt rotaļas izmantošanas pedagoģiskās iespējas 4-5 gadus veciem bērniem; 3.Analizēt lomu rotaļas izmantošanas iespējas sadarbības prasmju veicīnāšanā pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs satur 45 lapas, 1 attēlu, 5 tabulas, 38 bibliogrāfiskos nosaukumus un 4 pielikumus. Atslēgas vārdi: Lomu rotaļas, pirmsskola, sadarbības prasmes The author of qualification work: Victoria Lose Title of qualification work: Promotion of cooperative skills in role play for children aged 4-5 years. The aim of the qualification work is to analyze the role of the role play in the pedagogical potential of co-operation skills in children aged 4-5. The qualification work is structured in chapters. At the beginning there is an introduction, which describes the topicality, purpose, tasks of the qualification paper, the subject, the subject, the period and basis of the method, as well as the structure of the work. The theoretical part of the qualification work included literature on the nature of collaborative skills and their relevance to pre-school age children, as well as literature on the use of play in pre-school pedagogical processes. The empirical part of the qualification work investigated 4-5 year-old children's cooperation skills and their promotion activities in a pre-school educational institution, using the role of play collaboration skills development, as well as conducted a teacher survey on children's social skills, as well as observation of children in daily classes. As a result of the research, conclusions and suggestions were made for the promotion of cooperation skills of 4-5 year old children. Tasks of the research: 1. Describe the nature of collaborative skills and the facilitating conditions in the preschool pedagogical process; 2. To analyze the pedagogical possibilities of using the toy for 4-5 year old children; 3. Analyze the role of role play in fostering collaborative skills in pre-school. The qualification work contains 45 pages, 1 figure, 5 tables, 38 bibliographic titles and 4 appendices. Keywords: Role Play, Preschool, Collaboration Skills