4-5 gadu vecuma bērnu emocionālā pārdzīvojuma sekmēšana zīmēšanas darbībā pirmsskolā
Author
Istominova, Oļesja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir: “4-5 gadu vecuma bērnu emocionālā pārdzīvojuma sekmēšana zīmēšana darbībā pirmsskolā”, autore Oļesja Istominova, vadītāja- Doc., Dr.paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča. Darba mērķis – pētīt 4-5 gadu vecuma bērnu emocionālā pārdzīvojuma sēkmēšana zīmēšanas darbībā pirmsskolā un analīzēt empēriskā pētījumā iegūtos rezultātus. Teorētiskajā daļā ir analizēta literatūra par emocionalitāti un tās sekmēšanu, 4-5 gadu vecu bērnu psiholoģiskais raksturojums pētāmās problēmas sakarā, mācību saturs, pedogoģiska darbība. Darba pamatā ir A. Zaporožeca, V.Muhinas, G. Svences, Ļ.Vigotska, E.Burmana, V.Hibnere, S. Rubinšteins teorētiskās atziņas, kā arī tika izmanota terminu pedagoģiskā vārdnīca. Darba empēriskajā daļā tika pārbaudītas teoretiskās atziņas praktiskā darbā: 5 nodarbības. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par emocionālo pārdzīvojumu (emocionalitāti), par zīmēšanas darbību bērniem pirmsskolā. 2.Apkopot idejas un ieteikumus 4-5 gadu vecu bērnu emocionālo pārdzīvojumu sekmēšanai zīmēšanas darbībās pirmsskolā; 3.Pētīt bērnu emocionālā pārdzīvojuma veicināšanu zīmēšanā pirmsskolā, veicot empīrisko pētījumu. 4.Apkopot iegūtos rezultātus un tos analīzet. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskās: •Literatūras analīze. 2.Empīriskās: •Pedagoģiskais vērojums; •Bērnu darbu analīze. Pētjuma bāze: X pirmsskolas izglītības ietāde 12, 4-5 gadus veci bērni. Kvalifikācijas darba apjoms: 46 lapaspuses, 4 attēli, 3 tabulas, un 31 izmantotās literatūras vienības. Pētījumu norisinājās no 2019. augusta beigām līdz oktobra beigām. The theme of the kvalificational work done by Olesja Istominova is “The encouragement of emotional experience of 4-5- year-old children during drawing activities in a kindergarten”. The leader of the work is Doc.of pedagogical science Daiga Kaleja-Gasporovica. The aim of the work: •To research the facilitations of emotional feelings in the work while drawing of 4-5- year-old children in a kindergarten. •To analyze received results in the empirical research. The literature about the facilitation of emotionality is analyzed in the theoretical part of the work. The connections of psychological problems and their characteristics of 4-5-year-old children, the learning process, researched there as well. The work is based on the theoretical conclusions of A.Zaporozhec, V.Muhin, G.Svence, E.Burman, V.Hibnere, A.Vigotskij, C.Rubinshtejn. The glossary of pedagogical terms is used too. The tasks of the work: 1.To analyze pedagogical and psychological theoretical conclusions about feelings (emotionality) of 4-5-year-old children in the kindergarten. 2.Generalize the ideas and recommendations for facilitations of feelings of 4-5-year-old children during drawing activities in the kindergarten. 3.To research the encouragement of 4-5-year-old children in the kindergarten feelings during drawing activities and contribute empirical research. 4.To generalize and analyze received results. Researching methods: 1.Theoretical •Analysis of children’s. 2.Empirical •Observation •Analysis of children’s works. The researching base: kindergarten 12, 4-5-year-old-children. The volume of the work: 46 pages, 4 pictures, 3 table, 31 literature sources. The research was done from the end of August 2019 till the and of October 2019.