Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorKapusto, Lolita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:20Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73425
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49330
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: Emocionālā pārdzīvojuma sekmēšana 4 gadus veciem bērniem gleznošanas procesā pirmsskolā. Pētījuma mērķis: Teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā gleznošanas procesā pirmsskolā sekmējams 4 gadus vecu bērnu emocionālais pārdzīvojums. Darbs sastāv no trim sadaļām, kur divas pirmās ir teorētiskais pētījums, trešā sadaļa ir empīriskais pētījums, kurā aprakstīta metodoloģija, tā norise un egūto rezultātu analīze. Pirmajā nodaļā tiek pētītas emocionalitātes un emocionālā pārdzīvojuma teorētiskās atziņas, raksturots emocionālā pārdzīvojuma jēdziens un tā loma bērna personības attīstībā. Analizēts 4-5 gadu vecumposms no emocionālā pārdzīvojuma sekmēšanas viedokļa. Par teorētisko bāzi izmantotas tādu zinātnieku atziņas kā P. Iļjins (Ильин, 2001), R. Zuili (2018), D. Goulmens (2001), K. Izards (Изард, 1999), K. Mārtinsone (2015), K. Saarni (2011) V. Sahno (Сахно, 2019) u.c. Otrajā nodaļā, galvenokārt orientējoties uz Skola 2030 metodiskajām izstrādnēm un vadlīnijām, kā arī uz tādu zinātnieku atziņām kā B. Frīdenberga (2003), I.Kaduļina (Кадулина, 2011) un R. Čumičeva (Чумичева, 2016) aplūkots gleznošanas process pirmsskolā, raksturots mācību saturs un pedagoģiskā darbība. Empīriskajā daļā īstenota 9 ideju sērija, kur mākslu sinerģijā tiek sekmēta bērnu emocionalitāte un emocionālais pārdzīvojums. Rezultāti apliecina, ka izmantotā metodika ir efektīva un atbilst 4 gadus vecu bērnu vajadzībām. Atbildot uz pētījuma jautājumu „Kā gleznošanas procesā pirmsskolā sekmējams 4 gadus vecu bērnu emocionālais pārdzīvojums?”, tiek konstatēts, ka nozīmīgi gleznošanas procesā ir ļaut bērnam gūt iespaidus ar visām maņām (aptaustīt, pasmaržot, klausīties, kustēties), izpaužot sevi radošā, brīvā darbā. Ja skolotājs piedāvā bērniem izmēģināt jaunu tehniku, tiek paredzētas daudzveidīgas variācijas iespējas, izvairoties no kāda vienota viedokļa uzspiešanas. Pētījuma noslēgumā izstrādāti īsi ieteikumi pirmsskola skolotājiem, kas piešķir darbam praktisku nozīmīgumu. Kvalifikācijas darba apjoms: 45 lpp., ietver 11 attēlus, 8 tabulas, izmantoti 45 literatūras avoti, pievienots 1.pielikums Atslēgas vārdi: gleznošanas process, emocionalitāte, emocionālais pārdzīvojums, pirmsskolas pedagoģiskais process, bērnu vidējais pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractSubject of qualification work: Contributing to the emotional experience of 4 year–old children in the pre–school painting process. The purpose of the study: To theoretically find out and practically test how the emotional experience of 4 year–old children can succeed with pre–school painting process. The works consist of three phases where the first two give theoretical research. the third section is a emptying research describing the methodology and the analysis of the result obtained. The first chapter examines the theoretical lessons of emotion and emotional distress and its role in personal development. Analysis of 4 to 5 year-olds from the point of view of promoting emotional distress. The theoretical base is based on scientific knowledge from: P. Iļjins (Ильин, 2001), R. Zuili (2018), D. Goulmens (2001), K. Izard (Изард, 1999), K. Mārtinsone (2015), K. Saarni (2011) V. Sahno (Сахно, 2019) and others. In the second chapter, focusing mainly on the methodological development and guidelines of school 2030 and on the knowledge of such scientists as B. Frīdenberga (2003), I. Kaduļina (Кадулина, 2011) un R. Čumičeva (Чумичева, 2016). The pre-school painting process describes the teaching content and teaching activities. A series of 9 ideas has been implemented in an empirical part, in which the emotion and emotional experiences of children are promoted in the synergy of arts. The results show that the methodology used is effective and meets the needs of 4 year–olds. In response to the question of the study “How can a 4 year–old child experience success in the painting process?” It is found that it is important for the painting process to allow a child to be impressed with all senses (to feel, smell, listen, move) by revealing himself in creative free work. If a teacher offers children to try a new technique, there are many possibilities for variation, avoiding imposing a single point of view. The study concludes with short recommendations for pre-school teachers, which give practical relevance for work. The size of the qualification works: 46 pages, includes 11 pictures, 8 tables, 45 sources of literature, 1 attached Annex. Key words: painting process, emotional distress, pre-school, pedagogical process, average pre-school children age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectGleznošanas process
dc.subjectEmocionalitāte
dc.subjectEmocionālais pārdzīvojums
dc.subjectPirmsskolas pedagoģiskais process,
dc.subjectBērnu vidējais pirmsskolas vecums
dc.titleEmocionālā pārdzīvojuma sekmēšana 4 gadus veciem bērniem gleznošanas procesā pirmsskolā
dc.title.alternativeContributing to the emotional experience of 4 year–old children in the pre–school painting process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record