Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorApine, Lauma
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:21Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73434
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49333
dc.description.abstractDarba autors: Lauma Apine Darba nosaukums: Sajūtu attīstīšanas iespējas brīvdabas pedagoģijā agrās bērnības vecumposmā. Kvalifikācijas darba mērķis: Izzināt sajūtu attīstīšanas iespējas brīvdabas pedagoģijā agrās bērnības vecumposmā. Kvalifikācijas darba saturu veido 3.nodaļas un 10.apakšnodaļas. Pirmajā nodaļā tiek atspoguļota brīvdabas pedagoģijas jēdziena analīze, izmantojot vairāku autoru teorētiskos skaidrojumus un atziņas. Teorētiskās literatūras analīze ļauj veikt secinājumu, ka brīvdabas pedagoģija kā mācību metode sekmē bērnu vispusīgu un harmonisku attīstību visās jomās. Āra mācīšanās rezultātā tiek pilnveidotas bērna individuālās un sociālās komunikācijas prasmes un iemaņas. Nostiprinās bērna fiziskā, garīgā veselība, kā arī attīsta bērna maņas ar kuru palīdzību bērns izzina savu apkārtni un dabu. Otrajā nodaļā tiek atspoguļotas vairāku autoru teorētiskās atziņas par agrās bērnības vecumposma likumsakarībām. Kā arī tiek sniegts pirmsskolas vecuma bērnu raksturojums pētāmās problēmas aspektā. Trešajā nodaļā tiek veikts pētījums, kura laikā tiek pētītas un analizētas bērnu sajūtu attīstīšanās iespējas brīvdabas pedagoģijā ņemot vērā pētījuma metožu izvēli un mērķauditoriju. Pētījumā tiek aprakstītas dažādas brīvdabas pedagoģijas nodarbības, tiek analizēta un atspoguļota bērnu sajūtu attīstība pirms un pēc, kā arī vidus posmā. Pētījuma laikā iegūtie dati ļauj secināt, ka brīvdabas pedagoģijas pieeja sekmē pirmsskolas vecuma bērnu sajūtu attīstību, ja skolotāja uzdrošinās pedagoģisko procesu pārnest no telpām uz āra vidi sniedzot bērniem iespējas pašiem pētīt, izzināt un darboties svaigā gaisā. Darba apjoms: 8 tabulas, 6 attēli, 5 pielikumi, lapaspušu kopskaits 47. Darba galvenie atslēgvārdi: brīvdabas pedagoģija, āra klase, sajūtu attīstība, pirmsskola, pirmsskolas vecuma bērni, vides mācība, daba.
dc.description.abstractAuthor of the research: Lauma Apine Research title: Development of senses in outdoor education in early childhood. Aim of qualification paper: Explore the possibilities of developing senses in outdoor education in early childhood. The content of the qualification paper consists of Chapters 3 and 10. The first chapter reflects an analysis of the concept of outdoor education, using theoretical explanations and lessons from several authors. The theoretical literature analysis leads to the conclusion that outdoor education, as a learning method, contribute to the comprehensive and harmonious development of children in all areas. Outdoor learning enhances the individual and social communication skills and skills of the child. The physical, mental health of the child will be strengthened, as well as the development of the senses of the child through which the child learns his surroundings and nature. The second chapter reflects the theoretical knowledge of a number of authors on the legal relationships of early childhood. As well as the characteristics of pre-school children in terms of the problem to be studied. A study is carried out in the third section, which studies and analyses the possibilities for developing children's senses in outdoor education, taking into account the choice and targeting of study methods. The study describes various methods of outdoor education, analyses and reflects the development of children's senses during the educational process in pre-school. Data from the study suggest that the outdoor education approach contributes to the development of the feelings of children of pre-school age when the teacher dares to transfer the pedagogical process from premises to the outdoor environment, providing children with opportunities to study, explore and operate in fresh air. The paper consist of: 8 tables, 6 pictures, 5 annexes, total number of pages 47. Main keywords: outdoor education, outdoor class, development of senses, pre-school, pre-school children, environmental education, nature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectbrīvdabas pedagoģija
dc.subjectāra klase
dc.subjectsajūtu attīstība
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni
dc.titleSajūtu attīstīšanas iespējas brīvdabas pedagoģijā agrās bērnības vecumposmā
dc.title.alternativeDevelopment of senses in outdoor education in early childhood
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record