Show simple item record

dc.contributor.advisorSīle, Maruta
dc.contributor.authorErenfrīda, Simona
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:04:26Z
dc.date.available2019-12-31T02:04:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73444
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49342
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu neverbālās saskarsmes pilnveide pasaku iestudēšanas procesā Pētījuma mērķis: balstoties uz teorētiskās literatūras un praktiskās darbības analīzi, pētīt pasaku iestudēšanas procesa iespējas neverbālās saskarsmes pilnveidei 4-5 gadus veciem bērniem. Pētījums sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā pētīts neverbālās saskarsmes jēdziens un līdzekļi, sniegts vidējā pirmsskolas vecumposma raksturojums pētījuma kontekstā, kā arī analizētas pasaku iestudēšanas iespējas neverbālās saskarsmes pilnveidei. Pētījuma teorētisko bāzi veido: pedagoģijas zinātnieku teorijas (S. Vorda, M.Ļisina, J.Smirnova un V. Kolmogorova), psiholoģijas zinātnieku atziņas (S. Omārova, K. Mārtinsone, Ļ. Vigotskis, K. Izards), pirmsskolas pedagoģijas zinātnieku pētījumi (I. Stangaine, D. Dzintere), ārvalstu zinātnieku atziņas (Mccarthy A, Lee K., Mehrabian A., Pressman P.S., Shdo S., Levenson R.W. u.c.). Empīriskajā daļā analizēta vidējā pirmsskolas vecuma bērnu prasme adekvāti situācijai un emocionālajam pārdzīvojam lietot un saprast mīmiku un žestus kā neverbālās saskarsmes līdzekļus. Pedagoģiskajā procesā izstrādāta un īstenota teatrālo rotaļu sērija, kuru pamatā ir pazīstamas tautas un literārās pasakas. Uzsvars tajās tiek likts uz neverbālās saskarsmes līdzekļu lietojumu. Kopumā sasniegtie rezultāti ļauj apstiprināt pētījuma hipotēzi: mērķtiecīgi pievēršot bērnu uzmanību neverbālās saskarsmes līdzekļiem regulāri organizētos pasaku iestudējumos, 4-5 gadus vecu bērnu neverbālā saskarsme pilnveidosies. Kvalifikācijas darba apjoms: 43 lpp., ietver 10 attēlus, 6 tabulas, izmantotas 54 literatūras vienības, pievienoti 2 pielikumi Atslēgas vārdi: neverbālās saskarsmes līdzekļi, mīmika, žesti, vidējais pirmsskolas vecums, teatrālās rotaļas.
dc.description.abstractQualification work theme: Improvement of non-verbal interaction between middle aged preschool children in the fairy tale production process. Aim of the research: to study the possibilities of the fairy tale production for the improvement of non-verbal communication amongst children aged 4-5, based on analysis of theoretical literature and practical activities. The research consists of theoretical and empircal part. Theoretical part explores the notion and means of non-verbal communication, presents the characterization of the middle preschool age in the context of the research. Also analyzes the possibilities of staging fairy tales to improve non-verbal communication. Theoretical basis of the research is formed by: theories of the pedagogical scientists (S. Vorda, M.Ļisina, J.Smirnova un V. Kolmogorova), conclusions of physological scientists (S. Omārova, K. Mārtinsone, Ļ. Vigotskis, K. Izards), research of preschool pedagogy scientists (I. Stangaine, D. Dzintere), findings of foreign scientists (Mccarthy A, Lee K., Mehrabian A., Pressman P.S., Shdo S., Levenson R.W. u.c.). The empirical part analyzes the ability of middle age preschool children to adequately use and understand mimicry and gestures as non-verbal communication toolsaccording to situation and emotional experience. A series of theatrical games based on well-known folk and fairy tales was developed and implemented in the pedagogical process. During these theatrical games the emphasis is on the use of non-verbal communication. Overall, the results obtained supports the research hypothesis: purposefully drawing children's attention to non-verbal means of communication in regularly organized fairy tale productions, non-verbal communication between 4-5 year olds will improve Qualification work volume: 43 pages., includes 10 pictures, 6 tables,54 literature unites were used, 2 attachments. Key words: means of non-verbal communications, mimicry,gestures, average preschool age, theactrical play.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectNeverbālās saskarsmes līdzekļi
dc.subjectMīmika
dc.subjectŽesti
dc.subjectVidējais pirmsskolas vecums
dc.subjectTeatrālās rotaļas
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu neverbālās saskarsmes pilnveide pasaku iestudēšanas procesā
dc.title.alternativeImprovement of non-verbal interaction between middle aged preschool children in the fairy tale production process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record