Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana kustību rotaļās
Author
Strokša, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pamatkustību apguves sekmēšana kustību rotaļās. Darba autore: Laura Strokša Kvalifikācijas darba mērķis: analizēt autoru atziņas par pamatkustībām un pētīt to sekmēšanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem kustību rotaļās. Lai īstenotu mērķi un uzdevumus teorētiskajā daļā tika pētīta un analizēta psiholoģiskā un pedagoģiskā literatūra par pamatkustībām un to nozīmi attīstībā, vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums un kustību rotaļu nozīme pamatkustību apguves veicināšanā. Empīriskajā daļā tika pētīta kustību rotaļu ietekme uz pamatkustību attīstību. Veikta novērošana “X” pirmsskolas izglītības iestādes vecākajā pirmsskolas grupā, kurā tika organizēta arī pedagoģiskā darbība un analizēti pētījuma rezultāti. Pētījuma laikā bērniem tika piedāvātas kustību rotaļas atbilstoši viņu vecumam, kā arī analizēta kustību rotaļu ietekme uz mešanas, lēkšanas, skriešanas, soļošanas un rāpošanas pamatkustību attīstību. Darbā tika izmantota zinātniskās literatūras analīze, bērnu novērošana un pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Apkopojot pētījuma beigās iegūtos rezultātus, var secināt, ka ievērojot bērnu vecumposmu īpatnības, ar kustību rotaļu palīdzību var veicināt pamatkustību apguvi. Darbs sastāv no: 2 nodaļām, secinājumiem, literatūras saraksta, pielikumiem. Darba apjoms 39 lpp., darbā iekļauti 10 attēli un 4 tabulas, 6 pielikumi. Darba izstrādē izmantoti 29 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: vecākais pirmsskolas vecums, pamatkustības, kustību rotaļas, fiziskā attīstība. Theme of the qualification work: Promotion of learning basic movements for oldest preschool children trough motion games. Author of the qualification work: Laura Strokša Aim of the qualification work: To analyse findings of various scholars about fundamental movements and to study possibilities of facilitating thereof through motion games of oldest preschool children. In order to achieve the aim and objectives, in the theoretical part the author studies and analyses psychological and pedagogical literature on fundamental movements and their role in the development, characteristics of oldest preschool children's development and the role of motion games in facilitating the acquisition of fundamental movements. In the empirical part, impact of motion games on the development of fundamental movements is examined. The author carries out observation of a oldest preschool group of an educational institution “X”, in which pedagogical activity is organized and results of the study are analysed. During the study, children were offered to join age-appropriate motion games. The impact of motion games on the development of fundamental movements such as throwing, jumping, running, marching and crawling are analysed. On the basis of study results, it can be concluded that by taking into consideration children's age group characteristics, motion games help to facilitate acquisition of fundamental movements. The qualification work comprises analysis of scientific literature, observation of children and a pedagogical experimental activity. The work consists of two chapters, conclusions, bibliography, annexes. The work is written on 39 pages, containing 10 pictures and 4 tables, 6 annexes. 29 literature sources are used in the work. Keywords: oldest preschool age, fundamental movements, motion games, physical development.