5-6 gadīgu bērnu simetriskas stājas veicināšana sporta nodarbībās
Author
Bulajeva, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir – ’’5-6 gadīgu bērnu simetriskas stājas veicināšana sporta nodarbībās’’, darba autore Marina Bulajeva. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pētīt 5-6 gadīgu bērna stāju un tās veicināšanu sporta nodarbības. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētisko atziņu izpēte tika veikta balstoties uz pedagogu un psihologu atziņām par simetriskās stājas nozīmi, stājas veidošanās traucējumiem un ietekmējošiem faktoriem, simetriskās stājas sekmēšanu sporta nodarbībās. Empīriskajā daļā darba autore veic praktisku pētījumu, kā sekmēt simetriskas stājas veidošanos sporta nodarbībās. Pētījumā tika izmantotas tādas metodes kā, vecāku anketēšana, pedagoģiskais novērojums, un pedagoģiskā darbība. Pēc veiktā pētījuma autore secina, ka pedagogam ir jāzina par stājas traucējumu veidošanos un jāpievērš uzmanība to novēršanai. Pedagoģiskajā darbā jāpielieto dažādas metodes, vingrojumu kompleksi ar vingrojumiem, kas piemēroti simetriskās stājas uzlabošanai. Autore secina, ka pareizas stājas veidošanās ir ilgstošs un ļoti darbietilpīgs process, kurā jāveido sadarbība ar bērnu, vecākiem, pedagogiem un ja nepieciešams ārstu. Pedagogs var sniegt rekomendācijas pareizas stājas veidošanai . Darba apjoms –46 lpp, 2. daļām, 5 apakšdaļām, 26 attēliem, 4 pielikumam, 1 tabulai, secinājumiem, 49 teorētiskās literatūras un citu avotu saraksta. Title of the qualification work:’’ How to develop 5-6 year old child`s posture during PE les’’.The purpose of the qualification work is to analyse theoretically and study practically the posture and promotion of a 5-6 year – old child in sport. The work consists of theoretical and empirical parts. Research on theoretical knowledge was conducted on the basis, of knowledge from educators and psychologists on the importance of symmetric posture, developmental disturbances and influencing factors, and the promotion of carries out a practical study to promote symmetric attitudes in sporting activities. The study used techniques such as parental testing, pedagogical observation, and pedagogical activity According to the study, the author concludes that the teacher needs to know about the formation of posture disorders and to pay attention to their prevention. The teaching work should use a variety of techniques, exercises comlexes with exercises suitable for improving symmetric positions . The author concludes that proper posture is a long – standing and very labour – intensive process in which cooperation with children, parents, educators and, if necessary , a doctor should be developed. The educator can make recommendations for making the correct entry. Amount of work 46, p. 2, Subparts 5, 26 images, 4 for Annex, Table 1, conclusions, 49 list s of theoretical literature and other sources.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Perifērā kāju muskuļa noguruma ietekme uz stājas stabilitāti
Eglīte, Krista (Latvijas Universitāte, 2016)Noguruma efekti galvenokārt pētīti, izmantojot tādus intensīvu dinamisku slodžu veidus, kā riteņbraukšana un skriešana, bet mazāk izometriskas slodzes. Pie tam noguruma ietekme uz stājas stabilitāti ir ļoti maz pētīta. ... -
Submaksimālas intensitātes skrējiena slodzes un potīšu teipa ietekme uz stājas stabilitāti un kāju funkcionālo asimetriju neprofesionālām basketbolistēm
Pavlovska, Eva (Latvijas Universitāte, 2015)Visbiežāk savainotā ķermeņa daļa basketbolistiem ir potītes locītava. Potītes locītavas kustību amplitūdas mākslīga ierobežošana ar teipošanas metodi ir populārs veids, kā izvairīties no potīšu traumām. Līdz šim galvenokārt ... -
Sākumskolēnu motivācijas veicināšana pareizas ķermeņa stājas nostiprināšanā
Rudzīte, Ginta (Latvijas Universitāte, 2009)Mūsdienu jaunās paaudzes aktuāla problēma ir mazkustība. Īpaši tā pastiprinās uzsākot skolas gaitas, kad daudzi sākumskolēni lielu dienas daļu pavada sēžot. Sekas atspoguļojas bērna stājā. 2007. gada maijā X skolā no ...