2-3 gadus vecu bērnu runas attīstīšana didaktiskajās spēlēs
Autor
Saleniece, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darbu izstrādāja Santa Saleniece, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studente. Kvalifikācijas darba mērķis ir pārbaudīt 2 – 3 gadus vecu bērnu aktīvās runas attīstības iespējas izmantojot didaktiskās spēles. Pētījums sastāv no diviem posmiem: •Pirmajā posmā tiek apkopotas, analizētas dažādu pedagogu un psihologu atziņas par valodas un runas jēdzienu, autoresprāt, svarīgākās atziņas par konkrētā vecumposma valodas un runas darbības attīstību, tiek apskatītas runas attīstīšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē, kā arī didaktiskā spēle, tās būtība un izmantošanas iespējas bērna runas attīstībā. •Otrajā posmā sākotnēji tiek veikta bērnu runas prasmju novērtēšana pēc izvirzītajiem kritērijiem. Tālāk attiecīgi izvēlēta vecumposmam atbilstoša didaktisko spēļu kopa, kas tiek organizēta vairākkārt pedagoģiskā izmēģinājuma laikā. Pēc pedagoģiskā izmēģinājuma, tiek veikta atkārtota bērnu novērtēšana, apkopoti un analizēti rezultāti. Iegūtie rezultāti atspoguļo izvirzītās hipotēzes apstiprinājumu, ka 2 – 3 gadus vecu bērnu aktīvā runa izmantojot didaktiskās spēles tiek sekmēta, ja pedagogs: oveic runas attīstības līmeņa pārbaudi, izmantojot iepriekš izveidotus runas attīstības kritērijus; oizmanto bērna valodas attīstības līmenim atbilstošu didaktisko spēļu saturu; oievēro bērna vecumposmam raksturīgās iezīmes. Kvalifikācijas darbs sastāv no 50 lpp, 2 tabulām, 17 attēliem, 33 literatūras un citiem avotiem, 1pielikuma. Atslēgas vārdi: valoda, runas attīstība, didaktiskās spēles, pirmsskola. The qualifying paper developer is Santa Saleniece, Student of the faculty of pedagogics, psychology and art. The mission of the qualifying paper is to test the possibilities of active speech development with children of 2 – 3 years of age by using didactic games. •The first stage is dedicated to the collection and analysis of the conclusions from a number of educators and psychologists referring to the language and speech concept, which , in the Author’s opinion, are the most important in in terms of the language and speech development at a specific age, moreover, speech development opportunities in a preschool educational establishment are considered as well as a didactic game, it is essence and applicability in process of development of the child’s speech. •In the second phase, the children’s speech skills are initially assessed against the preset criteria. Next, a set of didactic game corresponding, to the specific age is selected, which is organized several times during the pedagogical trial. After the pedagogical trial, children’s speech capabilities are re-evaluated and the results collected and analyzed. The results obtaines prove the hypothesis that by the use of didactic games contribute to the active speech development of 2 – 3 years old children if the pedagogue: orealizes speech development level control by previously set criteria; oimplements didactic game conrent according to the childrens' speech development level; oobserves age-related features. The qualifying paper consists of 50 pages, 2 tables, 17 pictures, 33 literature and other sources, 1 appendices enclosed. Keywords: language, speech development, didactic games, preschool.