Matemātisko priekšstatu apguves veicināšana vizuālās mākslas nodarbībās 2-3 gadus veciem bērniem
Author
Kukļina, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Matemātisko priekšstatu apguves veicināšana vizuālās mākslas nodarbībās 2-3 gadus veciem bērniem. Pētījuma mērķis: pētīt matemātisko priekšstatu apguves veicināšana iespējas divgadīgiem bērniem vizuālās mākslas nodarbībās. Pētījums sastāv no divām daļām. Pirmajā nodaļā raksturots divgadīgu bērnu vecumposms, nosakot pedagoģiskā procesa īpatnības matemātisko priekšstatu apguves veicināšanas jomā. Aplūkots matemātisko priekšstatu apjoms un saturs divgadīgiem bērniem, vadoties pēc iepriekšējās Pirmsskolas izglītības mācību satura programmas (2012) un jaunās Pirmsskolas mācību programmas (2019) saturu salīdzinājuma. Par vienu no piemērotākajām metodēm matemātisko priekšstatu veicināšanai izmantojama vizuālās mākslas nodarbības. Empīriskajā pētījumā tiek realizēta vizuālās mākslas nodarbību sērija, iekļaujot tajās matemātiskos jēdzienus. Kopumā sasniegtie rezultāti ļauj apstiprināt hipotēzi: divgadīgiem bērniem veiksmīgi veidosies elementārie matemātiskie priekšstati, ja skolotājs vizuālās mākslas nodarbībās pastāvīgi akcentēs uzmanību uz darbā esošajiem matemātiskajiem jēdzieniem un to savstarpējām attieksmēm. Pētījuma noslēgumā izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem matemātisko priekšstatu veidošanā divgadīgiem bērniem. Tas piešķir dotajam pētījumam praktisku nozīmīgumu. Kvalifikācijas darba apjoms: 48 lpp., ietver 9 attēlus, 6 tabulas, izmantoti 90 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: matemātiskie priekšstati, matemātiskie jēdzieni, 2-3 gadus veci bērni, vizuālā māksla, pirmsskolas pedagoģiskais process Subject of qualification work : Promotion the learning of mathematical notions in visual art classes for the children 2 to 3 years old. The purpose of the work : is to explore the promotion of learning mathematical notions for 2 years old children in visual arts. The work consists of two parts. The first chapter describes the age of two-year-old by identifying the specific characteristics of the pedagogical process in the field of promoting mathematical notions. The scope and content of mathematical notions for biannual children are examined, following a comparison of the content of the previous pre-school curriculum (2012) and the content of the new pre-school curriculum (2019). Visual arts classes are one of the most suitable methods for promoting mathematical concepts. The empirical study sells a series of visual art classes, including mathematical concepts. In general, the results achieved allow us to confirm the hypothesis: for two-year-old children, elementary mathematical concepts will be successfully formed if the teacher in the lessons of visual art constantly emphasizes attention to the mathematical concepts present in the work and their mutual attitudes. The work concludes with recommendations for pre-school teachers to develop mathematical notions for two-year-old children. It gives to the work a practical significance. The qualification work consists of: 48 pages, 9 images, 6 tables, 90 sources of literature. Key words: mathematical notions, mathematical concepts, 2-3-year-old children, visual art, pre-school pedagogical process