Dabas materiālu izmantošanas nozīme vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošas mācību vides veidošanā
Author
Londenberga, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Dabas materiālu izmantošanas nozīme vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošas mācību vides veidošanā Darba autors: Aija Londenberga Darba mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā dabas materiāli, to pieejamība pirmsskolas mācību vidē veicina vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošumu. Darba saturs: darbs sastāv no 47. lpp., 5 tabulām, 12 attēliem, 4 pielikumiem, analizēti 39 literatūras avoti Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz J.A.Komenska, I.Freibergas, G.Svences, S.Šapiro, A.Šponas, R.Fišera, R.Kaņepējas, K.Hansenas, R.Kaufmanes atziņām. Teorētiskajā daļā analizēti aktuālie jautājumi par radošas un attīstošas vides veidošanu pirmsskolas izglītības iestādē un dabas materiālu nozīmi šīs vides veidošanas procesā, dabas materiālu izmantošanas nozīmi vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošo spēju attīstības veicināšanā. Pētītas vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu attīstības īpatnības. Praktiskajā daļā veikts pētījums par to, kā dabas materiāli, to pieejamība pirmsskolas mācību vidē veicina vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma attīstību. Pamatojoties uz novērošanas iegūto rezultātu analīzi un apkopojumu, noteikta bērnu radošo spēju izpausmju intensitāte un radošo spēju attīstības dinamika. Pētījuma laikā izvirzītā hipotēze apstiprinājās – dabas materiāli veicina 5 – 6 gadīgu bērnu attīstību un radošumu, ja: tiek nodrošināta atbilstoša pedagoģiskā mācību vide, mērķtiecīgi mācību procesā tiek izmantoti daudzveidīgi dabas materiāli, bērni aktīvi darbojas ar dabas materiāliem, radoši tos izmanto savos darbos. Title : The importance of the use of natural materials in the development of a teaching environment that creates and develops children of preschool age. Author of the work: Aija Londenberga Aim of the work : To find out theoretically and practically, how natural materials, their availability in preschool environment promotes creativity and development of preschool children. Content of work: the work consists of 47. pages, 5 tables, 12 images, 4 supplements, 39 literature sources were analysed. The theoretical part of the study is based on J.A.Komenska, I.Freibergas, G.Svences, S.Šapiro, A.Šponas, R.Fišera, R.Kaņepējas, K.Hansenas, R.Kaufmanes conclusions. The theoretical part analyses the topical issues of creating a creative and evolving environment in the preschool education and the role of natural materials in the process of building this environment, the importance of the use of natural materials to promote the development of the creative capabilities of children of the preschool age. The special features of the development of preschool age have been studied. In the practical part studied how natural materials and their availability in preschool settings contribute to the development of creativity in preschool children. Based on the analysis and summary of the observation results the intensity of children's creative abilities and the dynamics of their creative abilities were determined. The hypothesis raised during the study confirmed - natural materials promote the development and creativity of 5 - 6 year old children, if appropriate pedagogical learning environment is provided, various natural materials are used purposefully in the educational process, children actively use natural materials and use them creatively.