Show simple item record

dc.contributor.advisorPurmale, Rasma
dc.contributor.authorAgliša, Irina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:05:38Z
dc.date.available2019-12-31T02:05:38Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73588
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49455
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs ir izstrādāts par tēmu “Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pirkstu motorikas attīstības sekmēšanas iespējas patstāvīgā darbībā”. Kvalifikācijas darba autore: Irina Agliša. Izvēlētās tēmas aktualitāti pierāda tas, ka tieši jaunākajā pirmsskolas vecumā bērnu vadošā darbība ir manipulēšana ar priekšmetiem, it īpaši ar sīkiem priekšmetiem, šajā vecumā tiek liktas bērna patstāvības pamati, tam ir nepieciešama bērna pirkstu attīstīta muskulatūra un kustību koordinācija. Aktualitāti pastiprina arī zinātnieku atziņas par sīkas motorikas veicinošu iedarbību uz runas attīstību, kas ļoti aktīvi notiek tieši jaunākajā pirmsskolas vecumā. Pētījuma mērķis – pētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pirkstu motorikas attīstības sekmēšanas iespējas patstāvīgā darbībā teorijā un praksē. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskā un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tika pētīts jaunākā pirmsskolas vecuma bērna sīkas motorikas attīstības nepieciešamība un veicinošie faktori, pamatojoties uz zinātnieku atziņām par konkrētā vecuma attīstības īpatnībām. Empīriskajā pētījumā tika izstrādāti bērnu sīkas motorikas attīstības izvērtēšanas kritēriji, pamatojoties uz sākuma rezultātiem, tika saplānots un izstrādāts darba plāns ar mērķi veicināt sīkas motorikas attīstību noteikta laika periodā. Tika izpētīti izvēlēto darba paņēmienu un metožu efektivitāte, darba rezultāti un katra bērna attīstība, piedāvāti secinājumi. Pētījumā tika apstiprināt hipotēze: jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pirkstu motorikas attīstības sekmēšana patstāvīgā darbībā būs veiksmīga ja: - tiek nodrošināta atbilstoša attīstoša vide un materiālu bāze; - bērna patstāvīga darbība tiek atbalstīta un motivēta ikdienā dienas ritā; -būs sadarbība ar ģimeni. Atslēgvārdi: sīka motorika, bērna patstāvīga darbība, jaunākais pirmsskolas vecums. Kvalifikācijas darba apjoms: 84 lpp., 23 attēli, 2 tabulas, 30 literatūras avoti.
dc.description.abstractTopic of this qualification work is “Youngest preschool age children finger motor skill development opportunities in their own activities”. Author of qualification work: Irina Agliša. The fact, that the manipulation with objects is the leading activity of youngest preschool age children, especially with small objects, proves the relevance of the chosen topic. At this age, the foundations of the child’s independence are laid, this requires well-developed child’s fingers musculature and coordination of movements. As well the actuality of the topic is strengthened by the conclusions of the scientists about the stimulating effect of fine motor skills on speech development, which is very active at a youngest preschool age. The main purpose of this research is to study the possibilities of promoting youngest preschool age children fine motor development in their independent activities in theory and practice. The research consists of two parts - theoretical and empirical research. In the theoretical part, the necessity of the fine motor skills development in youngest preschool age and the facilitating factors are researched, based on the scientists' conclusions about developmental features at a particular age. In the empirical part, the criteria of children fine motor skills development evaluation were worked out, basing on the initial results. There was planned and produced work plan with the purpose to promote the development of fine motor skills in a certain period of time. The effectiveness of the chosen working methods, the results of work and the development of each child were investigated and conclusions were drawn. The research confirms the hypothesis that fine motor skills development stimulations for youngest preschool age children in their own activities will be successful if: - proper developing environment and material base are provided; - children independent activities are supported and motivated in the daily routine; - there will be cooperation with the family. Keywords: fine motor skills, children independent activities, youngest preschool age. Qualification work volume: 84 p., 23 pictures, 2 tables, 30 references.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsīka motorika
dc.subjectbērna patstāvīga darbība
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecums
dc.subjectbērna patstāvība
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pirkstu motorikas attīstības sekmēšanas iespējas patstāvīgā darbībā
dc.title.alternativeYoungest preschool age children finger motor skill development opportunities in their own activities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record