Jaunākā pirmsskolas bērnu emocionālās veselības nodrošināšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Trojanovska, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Ieva Trojanovska. Darba temats: Jaunākā pirmsskolas bērnu emocionālās veselības nodrošināšanas iespējas pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Bakalaura darba mērķis ir pētīt un salīdzinoši analizēt teorētiskās atziņas par emocionālo veselību, jaunākā pirmsskolas bērnu emocionālās veselības nodrošināšanas iespējām pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darbam ir divas daļas. Pirmajā daļā darba autore analizē teorētisko literatūru par emocionālo veselību, analizē dažādu autoru teorijas par bērnu attīstības likumsakarībām un emocionālās veselības pamatnosacījumiem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Otrajā daļā tiek veikts pedagoģiskais pētījumus par bērna emocionālo veselību, tās nodrošināšanu dienas ritā pirmsskolā. Pētījumā tika pierādīta izvirzītā hipotēze, ka pirmsskolas vecuma bērnu emocionālā attīstība tiek sekmēta, ja pedagogi savā darbībā izmanto daudzveidīgus līdzekļus – literāros darbus, mūziku, deju, rotaļas. Atslēgas vārdi: emocijas, emocionālā veselība, vide, pirmsskola. Darba apjoms: 69 lappuses, 3 tabulas, 13 attēli, analizēti 41 literatūras avoti, 5 pielikumi. Thesis author: Ieva Trojanovska. Theme of thesis: Emotional health opportunities for younger pre-school children in the pre-school pedagogical process. The aim of the bachelor’s thesis is to study and compare the theoretical findings on emotional health, the possibilities of the preschool children’s emotional health in the pre-school pedagogical process. The work has two parts. In the first part the author analyzes the theoretical literature on emotional health, analyzes the theories of various authors on the regularities oh child development and the basic conditions of emotional health in the pre-school pedagogical process. The second part is devoted to pedagogical research on the emotional health of the child and its provision during the day in preschool. The research proved the hypothesis that the emotional development of preschool children is facilitated if teachers use various means in their activities – literary works, music, dance and play. Keywords: emotions, emotional health, the environment, preschool. Workload: 69 pages, 3 tables, 13 images, 41 literature sources, 5 attachments.