Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorJežkova, Valentīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:06:03Z
dc.date.available2019-12-31T02:06:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73641
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49498
dc.description.abstractValentīnas Ježkovas bakalaura darbs tika izstrādāts par tematu “Sižetiska lomu spēle kā komunikatīvo prasmju attīstīšanas līdzeklis vecākā pirmsskolas vecuma bērniem”. Pētījuma aktualitāti nosaka tas, ka komunikatīvo iemaņu un prasmju veidošana ir viena no galvenajām visas sabiedrības problēmām, jo mūsdienu sabiedrībā tiek pieprasītas komunikablas personības, kas prot sadarboties. Sakarā ar to, ka pirmsskolas izglītības sistēmā notiek pārmaiņas, psihologu un pedagogu uzmanība tiek pievērsta pirmsskolas vecuma bērnu komunikātīvās kompetences attīstīšanai. Pētījuma mērķis ir pierādīt sižetiskas lomu spēles kā komunikatīvo prasmju attīstīšanas līdzekļa efektivitāti vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā analizēti dažādu psihologu un pedagogu pētījumu par komunikatīvo iemaņu un prasmju attīstīšanas īpatnībām vecākā pirmsskolas vecuma bērniem un zinātnieku atziņas, ka sižetiska lomu rotaļa ir visaktīvākā bērnu darbība un visefektīvākais līdzeklis komunikatīvo prasmju un spēju attīstīšanai pirmsskolas vecuma bērniem. Praktiskajā daļā, pirmajā apakšnodaļā, tika aprakstītas pētījuma metodes un norise, dots pētāmās grupas raksturojums un iegūto rezultātu analīze. Pamatojoties uz iegūto rezultātu analīzi, tika īstenota korekcijas programma, kas vērsta uz komunikatīvo iemaņu un prasmju veidošanu, kas palīdz efektīvi sadarboties ar spēles partneriem. Pētījuma veikšanai tika mērķtiecīgi organizētas sižetiskas lomu rotaļas, kas sekmē komunikatīvo iemaņu un prasmju veidošanu vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Laika posmā no septembra līdz novembrim pētījumā bija iesaistīti 24 bērni. Bakalaura darba apjoms: 71. lpp., tajā ir 14 attēli, 13 tabulas un 5 pielikumi, literatūras un avotu sarakstā ir 54 vienības.
dc.description.abstractABSTRAKT The theme of the Bachelor paper is “Story Role Play as Means of Communicative Skills Development for Children at Preschool Age”. The topicality of the research lies in the fact that communicative skills formation is one of the most important problems of the society on the whole, as in the modern society communicative personalities, able to cooperate, are in high demand. The system of preschool education is being changed, and attention of educators and psychologists is drawn to the development of the communicative competence of children at preschool age. The aim of the research is to prove the efficiency of story role-plays as means of communicative skills development for children at the last years of preschool age. The research consists of the theoretical and practical parts. In the theoretical part of the research, various educators and psychologists works concerning the peculiarities of communicative skills development in children at the last years of preschool age are analyzed, as well as the conclusion made by scientists that children are the most active in story role play and it is the most efficient means of communicative skills development for children at preschool age. In the practical part of the research, the first chapter, the methods and the process of the research are described. It also contains the description of the target group and the analysis of the results. Based on the analysis of the results a correction program, aimed at communicative skills development, is carried out, which helps to effectively cooperate with game partners. To carry out the research, games with the use of story role-plays were organized, which contributed to communicative skills development in children at the last years of preschool age, 24 children, September – November. After the second observation and analysis of the results it was stated that the hypothesis of the research has been proved – in children’s communication and interaction, positive dynamics is observed. The results obtained show that purposeful and systematic use of story role-plays in the pedagogical process contributes to communicative skills development in children at preschool age. The Bachelor paper contains 71 pages, 14 illustrations, 13 tables, 5 appendices, 54 literary sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectkomunikācija
dc.subjectkomunikatīvās prasmes
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectspēles darbība
dc.subjectsižetiska lomu rotaļa
dc.titleSižetiska lomu rotaļa kā komunikatīvo prasmju attīstīšanas līdzeklis vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeStory Role Play as Means of Communicative Skills Development for Children at Preschool Age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record