Show simple item record

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorStafecka, Jolanta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:06:05Z
dc.date.available2019-12-31T02:06:05Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73644
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49501
dc.description.abstractDarba autore. Jolanta Stafecka. Darba zinātniskā vadītāja. Doc. Dr.paed. Gunta Siliņa-Jasjukeviča. Bakalaura darba temats. Rēzeknes novada tradicionālās kultūras integrēta apguve sākumskolā. Pētījuma mērķis. Teorētiski un praktiski izpētīt Rēzeknes novada tradicionālās kultūras integrētas apguves iespējas Rēzeknes novada skolu sākumskolas klasēs. Darba teorētiskā daļa. Darba autore raksturo jaunākā skolas vecuma bērnu mācīšanās īpatnības. Iepazīstina ar Rēzeknes novada tradicionālo kultūru. Skaidro jēdzienus kas ir “tradicionālā kultūra” un “integrētas mācības”. Tiek pētītas un apkopotas dažādu autoru domas. Darbā tiek uzsvērts, ka labs veids, kā bērniem sniegt zināšanas par novada tradicionālo kultūru ir tieši integrētas mācības. Darba praktiskā daļa. Darba autore izstrādā pētījuma plānu. Dodas uz 3 Rēzeknes novada Izglītības iestādēm, kur intervē skolotājus un apkopo saņemtās atbildes. Salīdzina teorētiķu teikto ar skolotāju viedokļiem. Tā pat tiek uzdoti jautājumi sākumskolas klašu skolēniem. Sniegtās atbildes darba autore apkopo, izdara secinājumus. Pētījuma noslēgumā, darba autore izanalizē Rēzeknes novada Izglītības iestāžu A, B un C mācību programmas pētījuma kontekstā. Tiek secināts, ka skolēni aizvien vairāk interesējas par sava novada tradicionālo kultūru un šīs zināšanas vairums no viņiem uzzina skolā, pateicoties skolotāju darbam un tam, ka viņi nebaidās novada kultūru integrēt mācību priekšmetos. Apkopojot un izanalizējot praktiskā pētījuma rezultātus, darba autore apstiprina pētījuma sākumā izvirzīto hipotēzi – Rēzeknes novada tradicionālā kultūra sākumskolā tiek iepazīta, ja skolotājam ir izpratne par novada kultūras vērtībām un novada kultūras vērtības tiek apgūtas integrētās mācībās. Atslēgas vārdi. Jaunākais skolas vecums, mācīšanās īpatnības, tradicionālā kultūra, Rēzeknes novada tradicionālā kultūra, integrētas mācības, integrēta stunda. Darba saturs. Bakalaura darbs sastāv no 51 lappuses, 3 tabulām, 3 attēliem, un 6 pielikumiem. Tiek izmantoti 55 literatūras un informācijas avoti.
dc.description.abstractAuthor of the paper. Jolanta Stafecka. Scientific supervisor of the paper. Doc. Dr.paed. Gunta Siliņa-Jasjukeviča. Topic of the bachelor paper. “Integrated acquisition of traditional culture of Rezekne district in primary school.” Objective of the research. To study theoretically and practically the possibilities of integrated acquisition of traditional culture of Rezekne district in primary school classes of Rezekne district schools. Theoretical part of the paper. The author describes the peculiarities of learning of the youngest school-age children. Introduces with traditional culture of Rezekne region. Explains the concepts of “traditional culture” and “integrated learning”. Thoughts of different authors were studied and summarized. The paper emphasizes that a good way to provide children with knowledge of the traditional culture of the area is trough integrated learning. Practical part of the paper. The author develops a research plan. Goes to educational institutions in Rezekne district, where interview the teachers and collect the answers they have received. Compares theorist’s views with teacher’s views. Author also asks questions to elementary school students. The author summarizes and draws conclusions. At the end of the research, the author analyzes the A, B and C curricula of Rezekne educational institutions in the context of the research. It was been concluded, that students are increasingly interested in the traditional culture of their region and that most of them learn it thought school, thanks to the work of their teachers and their reluctance to integrate the culture of the region into their subjects. Summarizing and analyzing the results of the practical research, the author confirms the hypothesis put forward at the beginning of the research – traditional culture of Rezekne district in primary school were introduce, if the cultural values of the region are acquired in integrated studies. Keywords. Younger school age, peculiarities of learning, traditional culture, traditional culture of Rezekne region, integrated training, integrated lesson. Composition of the paper. This bachelor paper consists of 51 pages and includes 3 tables, 3 pictures and 6 annexes. 55 literature and reference sources is been used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectJaunākais skolas vecums
dc.subjectMācīšanās īpatnības
dc.subjectTradicionālā kultūra
dc.subjectRēeknes novada tradicionālā kultūra
dc.subjectIntegrētas mācības
dc.titleRēzeknes novada tradicionālās kultūras integrēta apguve sākumskolā
dc.title.alternativeIntegrated acquisition of traditional culture of Rezekne district in primary school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record