Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorVanaga, Solvita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-12-31T02:06:12Z
dc.date.available2019-12-31T02:06:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other73667
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49515
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore: Solvita Vanaga Darba nosaukums: Skolotāju sadarbības ietekme uz 4 -5 gadīgu bērnu drošības izjūtu. Darba mērķis: analizēt teorētiskās atziņas un pētīt skolotāju sadarbības ietekmi uz 4 -5 gadus vecu bērnu drošības izjūtas sekmēšanu pirmsskolas izglītības iestādē. Darba gaitā tika veikta teorētiskā analīze par bērnu drošības izjūtas būtību un pedagogu sadarbības nozīme tās sekmēšanā. Tika analizēti 33 literatūras avoti. Tika izstrādātas aptaujas anketas skolotājiem un bērnu vecākiem. Katrā anketā pa desmit jautājumiem. Tika veikta šo anketu apkopošana, grafiska apstrāde un analīze. Pētījuma laikā tika izjautāti bērni par viņu pašsajūtu pirmsskolas izglītības iestādē, kad ikdienā ar viņiem kopā strādā abas skolotājas vienlaicīgi. Pētījumā tika secināts, ka divu pedagogu vienlaicīgs darbs dienas aktīvajā daļā ir uzskatāms par sekmīgu un efektīvu risinājumu ne tikai mācību procesa organizēšanā, bet arī bērnu drošības izjūtas nodrošināšanā. Grupās veidojas krietni pozitīvāks psihoemocionālais klimats. Pedagogi bērniem kalpo kā drošai pamats. Par sadarbības sekmēšanas visvairāk pieminētajiem rīkiem var atzīmēt vienotas prasības un grupas noteikumus, kopīgu nodarbību plānošanu un uzdevumu diferencēšanu, drošas vides radīšanu, informācijas apmaiņu ar vecākiem, kā arī pozitīvu pieeju un attieksmi katram bērnam individuāli. Darbs sastāv no 43 lapām, 2 tabulām, 20 grafiskajiem attēliem. Darbā izmantoti 33 literatūras avoti un pievienoti 2 pielikumi. Atslēgvārdi: sadarbība, drošības izjūta, skolotājs, pirmsskolnieki, pedagoģiskais process.
dc.description.abstractQualification work author: Solvita Vanaga Work title: The impact of teachers collaboration on 4-5 years old children safety sense Purpose of the work: to explore the impact of teachers on promotion a sense of 4-5 years old children safety in preschool educational institution. In the course of the work, theoretical analysis was performed about the essence of children’s sense of security and the importance of teachers cooperation in promoting it. 33 literature sources were analyzed. Questionnaires were developed for teachers and children’s parents. Each questionnaire had ten questions. Questionnaires compiling, graphic provessing and analyze was performed for these questionnaires. During the study children were questioned about their well-being at preschool educational instituion, when both teachers work with them at the same time every day. The study concluded, that two teachers work simultaneously in the active part of the day is considered as a successful and effective solution not only in organizing the learning process, but also to give children a sense of security. The groups develop a much more positive psycho-emotional climate. Educators serve to children as secure foundation. On the most mentioned tools for promoting collaboration can be noted uniform requirements and group rules, joint work scheduling and deffering tasks, creating a safe environment, sharing information with parents and also a positive approach and attitude to each child individually. Work consists of 43 pages, 2 tables, 20 graphical images. 33 literature sources used in the work. There are 2 attachments. Keywords: teachers cooperation, sense of security, promotion of child safety, improving cooperation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsadarbība
dc.subjectdrošības izjūta
dc.subjectskolotājs
dc.subjectpirmsskolnieki
dc.subjectpedagoģiskais process
dc.titleSkolotāju sadarbības ietekme uz 4-5 gadīgu bērnu drošības izjūtu
dc.title.alternativeThe impact of teachers collaboration on 4-5 years old children safety sense
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record