Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu latviešu valodas apguve mazākumtautību pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Barone, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Cieņa pret savu valsti, tās valodu un tautu sākas bērnībā. Īpašā loma bērna dzīvē un tā attīstībā ir pirmsskolas pedagogam. Tas palīdz bērnam iepazīt latviešu tautas kultūru un apgūt valodu. Bakalaura darbs „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu latviešu valodas apguve mazākumtautību pirmsskolas izglītības iestādē” ir palīgs, kas noder pirmsskolas skolotāju un latviešu valodas skolotāju ikdienas darbā, organizējot kvalitatīvu un interesantu valodas apguves procesu, veicinot mazākumtautību bērniem otras valodas apguvi. Pētījuma pirmajā nodaļā tiek minētas dažādu autoru atziņas par otras valodas apguvi un tās dažādas apgūšanas metodes. Pastāv vairākās otrās valodas apguves pieejas un metodes – lasīšanas metode, tiešā metode, situatīvā mācīšana, sociāli komunikatīvā pieeja, audio-vizuālā pieeja, audiolingvālā pieeja, fiziskās reakcijas metode, interaktīvā pieeja, dabiskā pieeja un informatīvi komunikatīvā pieeja. Kā arī svarīgi ir psiholoģiskie un pedagoģiskie nosacījumi latviešu valodas apguves procesā. Darbā otrajā nodaļā ir veikt praktiskais pētījums “Latviešu valodas prasmju apguves izpēte pedagoģiskajā procesā pirmsskolā”, kas iekļauj sevī pētījuma metodoloģisko pamatojumu, bērnu latviešu valodas prasmju diagnostiku pētījuma sākumā un pētījuma beigās, praktisko darbību ar bērniem. Iekļauti dzejoļi, mīklas, dziesmas, pasakas, vingrinājumi un rotaļas, interaktīvās spēles, kā arī dažādas aktivitātes. Tas viss veicina bērnu vārdu krājuma bagātināšanu, prasmi veikt dialogu, prasmi saklausīt teikto un lietot latviešu valodu ikdienā. Bakalaura darba saturs: 58 lpp., ietver 17 attēlus, 3 tabulas, izmantoti 57 literatūras avoti, pievienoti 16 pielikumi. Atslēgas vārdi: latviešu valodas prasmes, vecākais pirmsskolas vecums, pirmsskolas pedagoģiskais process Respect for your country, its language and its nation begins in childhood. The preschool teacher has a special role in the child's life and development. It helps the child to get to know Latvian folk culture and learn the language. Bachelor's theme “Elementary Pre-school Children's Latvian Language Learning in Minority Preschool Education Institution” is an assistant that is helpful in the daily work of pre-school teachers and Latvian language teachers in organizing a qualitative and interesting language learning process, promoting second language learning in Minoarity Preschool Education Institution. The first section of the Bachelor’s mentions the findings of different authors on the acquisition of the second language and its different methods of learning. There is a few methods on the acquistion of the second language – reading method, direct method, situational teaching, socio-communicative approach, audio-visual approach, audiolinguistic approach, physical reaction method, interactive approach, natural approach and informative communication approach. Also very important is psihological. Psychological and pedagogical conditions in the process of learning the Latvian language are also important. In the second chapter there is a practical research “Study of Latvian language skills in pedagogical process in preschool”, which includes methodological substantiation, diagnostic of Latvian language skills of children at the beginning and end of the research, practical work with children. Includes poems, puzzles, songs, tales, exercises and games, interactive games, and a variety of activities. All this contributes to the enrichment of children's vocabulary, the ability to engage in dialogue, the ability to listen to what is being said and to use Latvian on daily basis. Contents of the Bachelor's: 58 pages, 17 pictures, 3 tables, 57 sources of literature, 16 appendices. Keywords: Latvian language skills, preschool senior age, pedagogical process in preschool.