Komunikatīvās kompetences veidošanās pirmās klases skolēniem integrētajās nodarbībās
Author
Plinka, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Petere, Anita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „1. klases skolēnu komunikatīvās kompetences attīstība integrētajās nodarbībās”, darba autore Sintija Plinka, bakalaura darba vadītāja Anita Petere. Bakalaura darba pētījuma objekts ir mācību process 1. klasē, bet pētījuma priekšmets -komunikatīvā kompetence. Darbā tika izvirzīta pētījuma hipotēze - septiņgadīgu bērnu komunikatīvās kompetences pilnveidē integrētājās nodarbībās būs vērojams progress, ja temats būs atbilstošs skolēnu vajadzībām, mācību process skolēnos raisīs interesi, mācību saturs būs izvēlēts atbilstošs skolēnu spējām. Bakalaura darba mērķis izpētīt integrēto mācību stundu iespējas komunikatīvās kompetences attīstīšanā 1. klases skolēniem. Rakstot savu bakalaura darbu, autore izvirzīja sev uzdevumus Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnisko literatūru par septiņgadīgo skolēnu valodas prasmēm - izzināt septiņgadīgo skolēnu attīstības likumsakarības problēmas kontekstā, organizēt empīrisko pētījumu un analizēt empīriskā pētījuma rezultātus. Tika izmantota teorētiskā un empīriskā metode. Sava pētījuma rezultātā darba autore nonāca pie secinājuma, ka sākotnēji izvirzītā hipotēze apstiprinājās daļēji, jo pētījuma laiks bija par īsu. Apkopojot rezultātus un veicot to analīzi, tika noskaidrots, ka ar mērķtiecīgu darbu ilgtermiņā ir iespējams uzlabot komunikatīvo kompetenci. Ir svarīgi pievērst uzmanību komunikatīvās kompetences attīstīšanas procesam, jo tā attīstība sekmē personības tapšanu. The theme of the bachelor is “Development of communication skills of 1st grade students in integrated classes”, work author Sintija Plinka, supervisor of the bachelor Anita Petere. The object of the bachelor is the ability of developing communicative competence in integrated lessons. Hypothesis was raised –progress will be observed in development of communicative competence of seven-year-old children in integrative lessons, the topic will be relevant to the needs of the students, the learning process will be of interest to students and the curriculum will be chosen according to the childrens' abilities. The aim of the bachelor thesis is to study possibilities of integrated lessons for the development of communicative competence in 1st grade students. While writing her bachelor's thesis, the author set herself tasks to analyze pedagogical and psychological scientific literature on language skills of seven-year-old students - to study the regularities of development of seven-year-old students, organize empirical research and as a result of her research, the author of the bachelor came to the conclusion that the original hypothesis was partially confirmed because the research time was too short. Summarizing and analyzing the results, it was found that targeted work can improve communication skills in the long term. It is important to pay attention to the process of developing communicative competence, because its development facilitates the development of personality.