Atbalsta pasākumu izveide bērnam ar dzirdes traucējumiem vispārizglītojošā izglītības iestādē
Author
Ekša, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: “Atbalsta pasākumu izveide bērnam ar dzirdes traucējumiem vispārizglītojošā izglītības iestādē ” Darba autore: Liene Ekša Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. asoc.prof Dita Nīmante Pētījuma mērķis: teorētiski un empīriski izvērtēt pedagoģiskā atbalsta iespējas bērnam ar dzirdes traucējumiem vispārējās izglītības iestādē un sniegt ieteikumus iekļaušanās veicināšanai. Pētījumā ir izvirzīti jautājumi: Kādas ir bērna ar dzirdes traucējumiem īpatnības mācību procesā? Kāds pedagoģiskais atbalsts jānodrošina, lai sniegtu atbalstu skolēnam izglītībā, veicinot viņa iekļaušanos skolā un klasē? Pētījuma teorētiskajā daļā autore analizē un apraksta dzirdes traucējumus, to cēloņus un smaguma pakāpi, kā dzirdes traucējumi izpaužas bērniem, kā bērni reaģē uz dzirdes traucējumiem, informācija par dzirdes aparātu, tā funkciju, bērnu ar dzirdes traucējumiem iekļaušanas iespējas, atbalsta pasākumus, likumdošanu attiecība par bērnu ar speciālām vajadzībām iekļaušanu vispārējās izglītības iestādēs. Darba praktiskajā daļā tiek empīriski skaidrotas atbildes uz pētījuma jautājumiem. Tiek intervēts bērns, bērns tēvs un izglītības iestādes pedagogi. Pētījuma rezultātā tiek izdarīti secinājumi: 1.Kā dzirdes traucējums ietekmē skolēna mācību sasniegumus; 2.Kā tiek nodrošināts atbalsts izglītības iestādē; 3.Kā skolēns tiek iekļauts izglītības iestādē. Atslēgas vārdi: dzirdes traucējumi, bērns ar dzirdes traucējumiem, dzirdes traucējuma kompensācija, dzirdes aparāts, vispārējās izglītības iestāde, iekļaušana, atbalsta nodrošināšana, speciālas vajadzības. Title: Establishment of support steps for children with hearing disabilities in a comprehensive school. Author: Liene Ekša Research consultant: Dr. paed. asoc.prof Dita Nīmante The aim of the study is to evaluate theoretically and empirically the possibilities of pedagogical support for a child with hearing impairment in general education institution and to make recommendations for the promotion of inclusion. The study raised the following tasks: What are the peculiarities of a child with hearing impairment in the learning process? What kind of pedagogical support should be provided to support a pupil by facilitating their integration into school and class? The theoretical part of the study is based on authors analyze of theoretical literature and describes hearing impairments, their causes and severity, how hearing impairments manifest in children, how children respond to hearing impairments, information about hearing aids, their function, opportunities for hearing impaired children, support measures, legislation for children with special needs in general educational institutions. The practical part of the thesis empirically explains the answers to the research questions. The child, the child's father and the educators of the educational institution are interviewed. The study concludes: 1. How does hearing impairment affect a pupil's learning achievements; 2. How is support provided in an educational institution; 3. How a pupil with hearing impairment is included in an educational institution; Keywords: hearing impaired, child with hearing impairment, hearing aid compensation, hearing aid, general education institution, inclusion, support, special needs.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Agresijas līmeņa atšķirības pusaudžiem ar dzirdes traucējumiem un pusaudžiem bez dzirdes traucējumiem.
Rikmane, Aiga (Latvijas Universitāte, 2007)Šajā darba tiek aplūkots vai starp pusaudžu bez dzirdes traucējumiem un pusaudžu ar dzirdes traucējumiem agresijas līmeņiem pastāv atšķirības. Empīriskais pētījums parāda, ka pastāv statistiski nozīmīgas agresijas līmeņa ... -
Zīmju valodas krājuma noteikšana skolēniem ar dzirdes traucējumiem un skolēniem ar dzirdes un garīgās attīstības traucējumiem sākumskolā
Jefremova, Elīna (Latvijas Universitāte, 2015)Elīna Jefremova. Zīmju valodas krājuma noteikšana skolēniem ar dzirdes un skolēniem ar dzirdes un garīgās attīstības traucējumiem sākumskolā. Diplomdarbs profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā ... -
Pusaudžu ar dzirdes traucējumiem integrācija sabiedrībā sekmēšana.
Sprudzāne, Ilze (Latvijas Universitāte, 2009)Maģistra darba tēma ir “ Pusaudžu ar dzirdes traucējumiem integrācijas sabiedrībā sekmēšana”. Latvijā nav precīzas statistikas, cik bērniem valstī ir funkcionāli traucējumi, kā arī cik no tiem ir bērni ar dzirdes traucējumiem. ...