Ģērbšanās prasmju veidošanās bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Автор
Eidone, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Дата
2020Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats: “Ģērbšanās prasmju veidošanās bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem.” Temata aktualitāte: Svarīgākās prasmes, kuras sākotnēji jāapgūst bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem ir pašapkalpošanās prasmes. Pie tām pieder tādas prasmes kā prasme paēst, apģērbties un noģērbties, apmeklēt labierīcības, nomazgāties un citas. Šo prasmju apguve ievērojami spēj atvieglot bērnu ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem, vecāku un skolas personāla ikdienu. Skolēniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem šo prasmju apguvei ir jāvelta daudz laika, jo lielākajai daļai ir ļoti grūti vai pat neiespējami pašiem parūpēties par sevi. Pētījuma mērķis: Pētīt ģērbšanās prasmju veidošanas iespējas bērniem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem. Metodes: literatūras analīze; pedagoģiskais novērojums; pedagoģiskā izmēģinājuma darbība; iegūto datu statistiskā analīze. Rezultāti: Skolēnu ģērbšanās prasmes uzlabojās, kad ģērbšanās uzdevuma veikšanai, papildus verbālam un fiziskam atbalstam, tika pielietots vizuāls atbalsts. Diplomdarba rezultāti liecina, ka vizuāls atbalsts, ir palīdzējis apgūt ģērbšanās prasmes visiem pētījumā iesaistītajiem skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Atslēgas vārdi: skolēns, garīgās attīstības traucējumi, ģērbšanās prasmes, ģērbšanās algoritms, vizuāls atbalsts. Title: Development of dressing skills in severeally mentally disabled children. Background: The most important skills that children with severe mental retardation should initially acquire are self-help skills. These include skills such as eating, dressing and undressing, going to the toilet, washing and so on. Acquiring these skills can greatly facilitate the daily lives of themselves, parents and school staff. Pupils with severe mental disorders have to spend a lot of time learning these skills, as most people find it difficult or even impossible to take care of themselves. Aim: To study how to develop dressing skills for children with severe mental disorders. Methods: analysis of theoretical literature; pedagogical observation; corrective pedagogical activity; data analysis. Results: Pupils' dressing skills improved when visual support was used to complete the dressing task, in addition to verbal and physical support. The results of the diploma work show that visual support has helped to acquire dressing skills for all students with mental disabilities. Keywords: pupil, mental disorders, dressing skills, self-care, visual support.