Show simple item record

dc.contributor.advisorGeske, Andrejs
dc.contributor.authorLankupa, Mairita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-06T02:01:42Z
dc.date.available2020-02-06T02:01:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other74116
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49802
dc.description.abstractMaģistra darba nosaukums: “Lasītprasmes veicināšana pirmsskolā.” Pētījuma mērķis ir teorētiski un empīriski izpētīt lasītprasmes apgūšanas procesu pirmsskolas vecuma bērniem, lai varētu sniegt rekomendācijas metodiķiem, pedagogiem un vecākiem. Pētījuma uzdevumi: 1) analizēt dažādu autoru viedokļus par vecāku un pirmsskolas izglītības iestādes sadarbības iespējām, lai bērni veiksmīgi apgūtu lasītprasmi. 2) veikt aptaujas pirmsskolas izglītības iestādēs ar pedagogiem, bērnu vecākiem un izglītības iestāžu vadītājiem, vadītāju vietniecēm un metodiķēm. Mērķa sasniegšanai ir apjautāti pirmsskolu pedagogi, vadītāji, vadītāju vietnieces un metodiķes, kā arī bērnu vecāki. Darba autore secina, ka vecākiem, pirmsskolas pedagogam un bērnam ir jābūt sadarbībai un kopīgam mērķim, lai veicinātu lasītprasmes apguvi. Jo biežāk vecāki lasīs kopā ar bērnu grāmatas, jo agrāk bērnam radīsies interese par lasītprasmi. Bērna un vecāku mērķis ir nevis iemācīties lasīt tehniski – burtus, zilbes, vēlāk arī teikumus, bet gan saprast izlasītā jēgu. Pedagogiem jāmāca bērniem vairāk domāšanas, iztēles, uzmanības un atmiņas uzdevumus, kas bagātinātu bērnu valodu. Savukārt vadītājas vietniecei vai metodiķei jāiesaka pedagogiem jaunākās metodes, lai ikviens bērns gūtu panākumus lasītprasmē, līdzdarbojoties arī vecākiem.
dc.description.abstractMaster's Thesis Title: "Literacy Development in Preschool." The goal of this research is to investigate theoretically and empirically the process of literacy development in preschoolers in order to present recommendations to methodologists, educators and parents. Tasks of the research: 1) to analyze the views of various authors on cooperation possibilities between parents and preschool institutions, in order for children to successfully develop literacy skills. 2) to conduct surveys in preschool institutions with educators, parents of children, heads of educational institutions, deputy heads and methodologists. To achieve this goal, preschool educators, heads of preschool institutions, deputy heads, methodologists and parents of preschoolers are surveyed. The author of this research concludes, that there has to be a cooperation and united goal between the parents, preschool educator and children in order to encourage literacy development. The more often parents will read together with their children, the earlier the child will develop interest in literacy. The goal of the child and parents is not to learn reading technically – by letters, syllables, sentences, but rather understand the meaning of what is read. The educators have to teach more cognitive, imagination, attention and memory exercises which enrich the language of the child. Furthermore, the deputy head or methodologist have to suggest to educators the newest methods of literacy development, so every child, in cooperation with parents, can succeed in literacy.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības vadība
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectlasītprasmes apguve
dc.subjectsadarbība
dc.titleLasītprasmes veicināšana pirmsskolā
dc.title.alternativeLiteracy Development in Preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record