dc.contributor.advisor | Kiris, Kaspars | |
dc.contributor.author | Rapa, Renārs | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2020-02-06T02:01:48Z | |
dc.date.available | 2020-02-06T02:01:48Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | 74152 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49810 | |
dc.description.abstract | Latvijas izglītības sistēmas virziens ir kompetencēs balstīta izglītība, kuras skatījumā skola ir mācīšanās organizācija, kurā viena no iestādes vadītāja lomām ir mācīšanās vadītājs. Starptautiskajā mācību vides pētījumā TALIS ir secināts, ka trešdaļa (36.6%) Latvijas skolu vadītāju neiesaistās un neatbalsta mācīšanās vadītāja aktivitātes. Pētījuma mērķis ir sniegt rekomendācijas pamatskolu vadītājiem mācīšanās vadīšanas ieviešanai. Pētījuma uzdevumi ir - pētīt skolas kā mācīšanās organizācijas un mācīšanās vadītāja darbības teoriju, analizēt starptautiskā mācību vides pētījuma TALIS secinājumus par mācīšanās vadīšanu skolā, noskaidrot projekta Skola2030 pilotskolu pieredzi mācīšanās vadīšanas ieviešanā. Ir pierādīta izvirzītā hipotēze - ieviešot mācīšanās vadīšanu pamatskolā, uzlabojas skolotāju sadarbība un savstarpējā mācīšanās, un skolotāju darba pašvērtējums. Skolu vadītāji vēlas iesaistīties mācīšanās vadīšanas aktivitātēs un piekrīt, ka skolas direktoram ir jābūt mācīšanās vadītājam un ka skolas vadītāja spēja veikt mācīšanās vadītāja darbu un atbalstīt profesionālo pilnveidi ir svarīgākā iemaņa labam skolas vadītājam, taču tikai trešdaļa to dara. | |
dc.description.abstract | The direction of the Latvian education system is competence-based education, in which the school is a learning organization where one of the roles of the head of the institution is the instructional leader. The Teaching And Learning International Survey TALIS concludes that one third (36.6%) of Latvian school leaders do not engage in or support instructional leadership activities. The purpose of the study is to provide recommendations to Elementary school leaders on the implementation of instructional leadership. The objectives of the study are - to study the school as a learning organization and the theory of instructional leadership; to analyze the conclusions of the international study TALIS on the instructional leadership in schools; to find out the experience of the project Skola2030 pilot schools in implementing instructional leadership. The hypothesis has been proved - Introducing instructional leadership in Elementary school improves teacher collaboration and mutual learning, as well as the self-esteem of teachers. School leaders want to engage in instructional leadership activities and agree that the principal should be the learning leader and that the ability of the principal to perform and support professional development is the most important skill for a good school leader, however only a third do so. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības vadība | |
dc.subject | mācīšanās vadīšana | |
dc.subject | mācīšanās vadītājs | |
dc.subject | profesionāla mācīšanās kopiena | |
dc.subject | pamatskolu vadītāji | |
dc.subject | Skola 2030 | |
dc.title | Pamatskolu vadītāju iesaiste mācīšanās vadīšanā | |
dc.title.alternative | Involvement of Elementary school leaders in instructional leadership | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |