Mācīšanās darba vietā kā Latvijas valsts pārvaldes iestāžu nodarbināto kompetenču pilnveidošanas iespēja
Autor
Puriņa, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ivanova, Ilze
Datum
2020Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Autores maģistra darba tēma ir „Mācīšanās darba vietā kā Latvijas valsts pārvaldes iestāžu nodarbināto kompetenču pilnveidošanas iespēja”. Valsts pārvaldei un ikvienam iestādē nodarbinātajam ir būtiska loma valsts kopējās konkurētspējas veidošanā. Globalizācija, tehnoloģiju attīstība un daudzi citi faktori liek arvien vairāk pievērst uzmanību darbaspēka nepārtrauktai kompetenču pilnveidošanai, tai skaitā mācīšanās darba vietā, kas Latvijas ministrijās netiek pilnībā izmantota. Pētījums balstās uz Latvijas un starptautisko organizāciju politikas plānošanas dokumentu, kā arī uz Latvijas ministriju ekspertu interviju analīzes. Darba noslēgumā autore ir izstrādājusi priekšlikumus mācīšanās darba vietā plašākai izmantošanai Latvijas ministrijās. Atslēgas vārdi: mūžizglītība, mācīšanās darba vietā, valsts pārvalde, kompetence The author's Master thesis is “Workplace learning as opportunity for the competence development of the public servants in Latvia”. Public administration and all public servants play an important role in shaping the overall competitiveness of the country. Globalization, technological development and many other factors make it extremely important to focus on the continuous development of the employees’ competences, including work place learning, which is underused in the ministries in Latvia. The research is based on the analysis of policy planning documents of Latvia and international organisations, as well as on the analysis of interviews of experts from the ministries in Latvia. In the conclusion the author has elaborated proposals for wider use of workplace learning in Latvian ministries. Keywords: life long learning, workplace learning, public administration, competence