Fizisko aktivitāšu nozīme 3-5 gadus veciem bērniem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroma traucējumiem sociālu prasmju attīstībai
Author
Otčenko, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindroms (UDHS) ir neuroloģiskas dabas psihiatriska slimība, kurai raksturīgas koncentrēšanas grūtības un hiperaktivitāte - pārlieks kustīgums un impulsivitāte. Viens no veidiem, kā nodrošināt tādiem bērniem sociālo prasmju attīstību, ir izmantot pārdomātas fiziskās aktivitātes un rotaļas. Tādēļ kvalifikācijas darba mērķis bija izpētīt bērnu ar UDHS sindromu sociālo prasmju attīstības īpatnības pirmsskolas pedagoģiskajā procesā un efektīvākās fiziskās aktivitātes, kas var tās veicināt. Darbā ir arī iekļauts empīriskais pētījums, lai noteiktu, kādas sociālās prasmes ir iespējams pilnveidot, izmantojot fiziskās aktivitātes. Beigās autore secina, ka fiziskās aktivitātes ir veids, kā veicināt bērnu ar UDHS sociālās prasmes, un nosaka, kādas sociālās prasmes šādi var attīstīt vislabāk. Attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD) is a neurodevelopmental disorder characterized by attention paying difficulties, redundant activity and impulsiveness. One of the ways to foster children’s with ADHD social skills’ development is the mindful use of selected physical activities and active games. For that reason, the goal of this qualification paper was to study the peculiarities of social skill’s development of children with ADHD and selected physical activities that are suitable for their development. It also includes the study to find out what particular social skills may be improved by using physical activities. At the end the author makes a positive conclusion about the efficiency of physical activities for development of children with ADHD social skills and finds out what particular social skills might be improved.