Kustību rotaļas kā 2-3 gadus vecu bērnu uzvedības traucējumu novēršanas sekmētājas pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Lune, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: “Kustību rotaļas kā 2-3 gadus vecu bērnu uzvedības traucējumu novēršanas sekmētājas pirmsskolas izglītības iestādē” Darba autore: Inese Lune Zinātniskā darba vadītājs: Zin.vad. Mg.paed., Mg.phil. lektore Ērika Lanka Darbs apjoms: 60 lappuses, 2 tabulas, 10 attēli, 53 analizēti literatūras un interneta avoti, 10 pielikumi. Darbs sastāv no: Teorētiskās daļas un pētījuma daļas. Darba mērķis: Izpētīt kustību rotaļas kā 2-3 gadus vecu bērnu uzvedības traucējumu novēršanas sekmētājas pirmsskolas izglītības iestādē un praktiski pārbaudīt kustību rotaļu lietderīgumu uzvedības traucējumu mazināšanas iespējas. Darba teorētiskā daļa balstās uz G. Svences, I. Puškareva, L. Lieģenieces, D. Dzinteres, A. Vecgrāves, I. Konstantinovas, I. Dravnieces un citu autoru atziņām. Pirmajā nodaļā tika veikta literatūras analīze par 2-3 gadus vecu bērnu personības attīstības īpatnībām. Otrajā nodaļā tika veikta teorētiskā analīze par kustību rotaļu būtību, veidiem un devumu bērnu personības attīstībai. Trešajā nodaļā veikta uzvedības traucējumu teorētiskā analīze, to cēloņi, veidi, sekas un iespējamie risinājumi. Ceturtajā nodaļā apkopots veiktais pētījums par uzvedības traucējumu mazināšanu “X” pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot kustību rotaļas. Pētījuma daļā, tika veikts pedagoģiskais novērojums pirms un pēc izmēģinājumu darbības. Kā arī tika veikta aptauja un iegūto datu analīze. Atslēgas vārdi: 2-3 gadus veci bērni, pirmsskolas izglītības iestāde, uzvedības traucējumi, kustību rotaļas. Theme of the Research: “Movement games as a tool for 2-3 years old childrens with behavioral disorders for the solution in pre – school” Author: Inese Lune Scientific research advisor: Zin.vad. Mg.paed., Mg.phil. lektore Ērika Lanka The amount of the work: 60 pages, 2 tables, 10 images, 53 analyzed literature and internet sources, 10 attachments. Work consists of: a theoretical part and empirical research. Aim of the work: To research of behavioral disorders in children aged 2-3 years in pre-school education and to test the usefulness of movement games for reducing behavioral disorders. The theoretical part of the thesis is based on G. Svences, I. Puškareva, L. Lieģenieces, D. Dzinteres, A. Vecgrāves. I. Konstantinovas, I. Dravnieces and other authors. In the first chapter, literature analysis was performed on the peculiarities of the personality development of children aged 2-3 years. The second chapter included a theoretical analysis of the movement games, its types and contribution to the development of the child's personality. The third chapter presents a theoretical analysis of behavioral disorders for children aged 2-3 years, their causes, types, consequences and possible solutions. The fourth chapter summarizes the research conducted on the reduction of behavioral disorders in the “X” pre-school through movement play. In the part of the study, a pedagogical observation was made before and after the experimental activity. The survey and the analysis of the obtained data were done. Keywords: 2-3 year old children, preschool educational institution, behavioral disorders, movement games.