Mācību vides organizācija organizācija bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošanai 1,5 – 3 gadu veciem bērniem
Author
Šahoviča, Žanna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: Mācību vides organizācija bērnu pašapkalpošanās prasmju veidošanai 1,5 – 3 gadu veciem bērniem. Pētījuma mērķis: pētīt, kā organizēt mācību vidi pirmsskolā pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai 1,5-3 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darba apjoms: 55 lapas un tajā ir 7 attēli, 7 tabulas, izmantoti 40 literatūras avoti, pievienoti 4 pielikumi. Darbs sastāv no trim nodaļām - pirmajā un otrajā nodaļā tika analizēta literatūra par pašapkalpošanās prasmju attīstību, metodem un mācību vidi organizēšanu. Trešajā nodaļā ir veikta pedagoģiska novērošana par pašapkalpošanas prasmju attīstību 1,5 – 3 gadus veciem bērniem un raksturots pedagoģiskais process, kas vērsts uz pašapkalpošanas prasmju veidošanu. Pētījuma rezultāti ļauj apstiprināt hipotēzi - jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu pašapkalpošanās prasmes sekmīgāk veidojas, ja pedagogs izmanto pedagoģiskos līdzekļus un paņēmienus atbilstoši bērnu vecumam un ja pedagogs organizē attīstošu vidi, kas veicina bērna patstāvību. Atslēgas vārdi: pasapkalpošanas prasmes, pirmsskolas izglītība, mācību vide, pātstāvība, jaunākais pirmsskolas vecums. Qualification work theme: Organization of the environment for the self-service skills for children aged 1,5 - 3 years. The goal of research: to research how to organize the preschool learning environment for self-care skills development for 1,5-3 year olds. The work consists of 55 pages and contains 7 pictures, 7 tables, 40 literature sources are analyzed, 4 applications. The qualification work consists of three chapters - on the first two parts and author summarized available theoretical analyzed literature about the development of self-care skills, methods and organization of learning environment. On the third part, author carried out observation about 1,5-3 years old children’s self care developmet and characterised pedagogical process that is directed to the self-care skilss promoting. Results of observation confirm the hypothesis - if teacher uses pedagogical resources and teehniques according to the age of the children and organise developing learning environmet that promote children’s self-support, then newest preschool children’s self care skills develops succesfully. Keywords: self-care skills, preschool education, learning environment, standing, newest early preschool age group.