Drošības izjūtas sekmēšanas iespējas 2 – 3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Banga, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Golubeva, Ausma
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kursa darba temats ir „ Drošības izjūtas sekmēšanas iespējas 2-3 gadus veciem bērniem, pirmsskolas izglītības iestādē”. Darba mērķis – teorētiski izzināt, kas sekmē bērnu drošības izjūtas veidošanos un praktiski izpētīt 2-3 gadus vecu bērnu grupu. Lai šo mērķi sasniegtu, tika analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, vēroti un raksturoti bērni grupā. Ar novērošanas metodi tika noteikts bērnu drošības izjūtas līmenis grupā un analizēts tas. Pēc iegūtajiem rezultātiem darba autore secina, ka bērnu drošības izjūtu sekmē daudz un dažādi faktori, bet viens no nozīmīgājiem ir mīlestība ģimenē, kā arī cieľa un izpratne no skolotāja puses pirmsskolas izglītības iestādē. Darbā tika izmantoti tādi pazīstamu autoru darbi , kā Dž. Boulbijs, R.Kempbels, Ā. Karpova, I. Plotnieks, A. Spivakovskas u.c. izmantotā literatūra un izmantotie informācijas avoti sastāv no 26 vienībām, no kuriem 2 ir angļu valodā. Darbam ir 37 lpp, to skaitā 6 tabulas un 2 diagrammas. Pielikumā ir 3 vienības. Atslēgvārdi – drošības izjūta, agrīnais vecums, pirmsskolas izglītības iestāde. The work’s theme is possibilities of promoting sense of security in 2-3 years old children in preschool. The aim: theoreticaly study what promotes sense of security in children and practicaly observe a group of children aged 2-3 years. To reach the goal, author has studied pedagogical and psychological litherature and observed and analised a group of children. With observation method group of children were absorved and the data analised. After the results, author concludes that sense of security in children are created by many things, most important of them being love in family, as well as respect and understanding from the teacher in preschool. Paper was based on know authors such as Dd. Boulbijs, R.Kempbels, A. Karpova , I. Plotnieks, A. Spivakovskas, etc. Paper contains 20 literature and information sources, 2 of them being in English. Paper consists of 30 pages, 5 tables, 2 diagramms and 3 attachements. Key words – sense of security, early age, preschool.