Digitālo mediju ietekme uz 3-4 gadus veciem bērniem
Author
Krieva, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās digitālie mediji ir neatņemama dzīves sastāvdaļa. Evitas Krievas kvalifikācijas darba “Digitālo mediju ietekme uz 3-4 gadus veciem bērniem” mērķis ir izpētīt digitālo mediju ietekmi uz 3 – 4 gadus vecu bērnu attīstību. Teorētiskajā daļā tiek veikta digitālo mediju un pirmsskolas bērnu medijpratības izpratne, 3-4 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums, digitālo mediju ietekmes uz 3-4 gadus vecu bērnu attīstību pedagoģiskais izvērtējums, digitālo mediju izmantošanas iespējas darbā ar 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darbā, analizējot dažādu autoru pētījumus un atzinumus, tika aprakstīta digitālo mediju ietekme bērniem vecumposmā no 3-4 gadiem. Pētījuma daļā tiek veikts pētījums par to, kādi ir bērnu digitālo mediju lietošanas paradumi ģimenē. Pētījuma mērķis: izpētīt digitālo mediju ietekmi uz 3-4 gadus vecu bērnu attīstību pirmsskolā Pētījuma jautājums: Kāds ir digitālo mediju pedagoģiskais potenciāls pirmsskolas pedagoģiskajā procesā darbā ar 3-4 gadus veciem bērniem? Izvirzītā mērķa sasniegšanai, tika izvirzīti šādi uzdevumi: Pētījuma uzdevumi: 1.Raksturot digitālo mediju izpratni. 2.Analizēt digitālo mediju nozīmi pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. 3.Izstrādāt aptauju vecākiem par digitālo mediju izmantošanu. Pētījuma metodes: literatūras analīze, dokumentu analīze Kursa darba apjoms: 40 lpp., izmantoti 26 literatūras avoti un 1 pielikums. Atslēgas vārdi: Vecumposms 3-4 gadi, digitālie mediji, ietekme un atkarība, bērnu attīstība, bērni Today, digital media is an integral part of life. The aim of Evita Krieva's qualification paper "The Impact of Digital Media on 3-4 years old children" is to study the impact of digital media on the development of 3-4 years old children. Theoretical part includes understanding of digital media and preschool media literacy, characterization of 3-4 years old children development, pedagogical evaluation of digital media influence on 3-4 years old children development, possibilities of using digital media in work with 3-4 years old children in pre-school pedagogical process. The impact of digital media on children aged 3-4 years has been described when analyzing the research and opinions of various authors. Part of the research is a study of children's digital media usage habits in the family. Objective of study: Explore the impact of digital media on the development of 3-4-year-olds in preschool Research question: What is the pedagogical potential of digital media in pre-school pedagogical work with 3-4 years old? In order to achieve the goal, the following tasks were set: Tasks of the research: 1. Describe the understanding of digital media. 2. To analyze the role of digital media in the pre-school pedagogical process. 3. Develop a survey for parents about the use of digital media. Research methods: analysis of literature and documents Volume of the course paper: 40 pages, sources of literature and 1 attachments Keywords: 3-4 Years Ages, Digital Media, Influence and Addiction, Child Development, Children