Show simple item record

dc.contributor.advisorAizporiete, Ineta
dc.contributor.authorSaleniece, Mārīte
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-08T02:02:20Z
dc.date.available2020-02-08T02:02:20Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other73853
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49906
dc.description.abstractTēma: Dabas materiālu izmantošana iztēles rosināšanā pirmsskolā 4 – 5 gadus veciem bērniem. Darba autore: Mārīte Saleniece Darba vadītājs: Mag. paed. Ineta Aizporiete Pētījuma mērķis: izzināt iztēles rosināšanas iespējas izmantojot dabas materiālus pirmsskolā 4 – 5 gadus veciem bērniem. Mūsdienās ļoti aktuāls ir kļuvis jautājums par nākotnes profesijām, par to, kādām rakstura īpašībām, personības iezīmēm, prasmēm un iemaņām jāpiemīt darbiniekiem un vadītājiem nākotnē. Bērnu zinātkāres un iztēles rosināšana un attīstīšana pirmsskolā šodien – ir pamats inovatīvu ideju un pieeju ģenerēšanā nakotnē. Pētījuma uzdevumi: 1.Pētīt un analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par iztēles rosināšanu un tās nozīmi bērnu attīstībā pirmsskolā. 2.Izzināt un noskaidrot, kā dabas materiālu daudzveidīga izmantošana veicina iztēles attīstību. 3.Organizēt praktisko pētījumu iztēles veicināšanā daudzveidīgā pedagoģiskā procesā. 4.Apkopot pētījuma teorētiskos un praktiskos materiālus. Darba teorētiskajā daļā tika apskatīti un analizēti jautājumi par iztēles jēdzienu un būtību, iztēles attīstību pirmsskolā, 4 – 5 gadus vecu bērnu raksturojums, par vides lomu iztēles attīstīšanā, dabas un dabas materiālu izmantošanu iztēles rosināšanā pirmsskolā bērnu daudzveidīgā darbībā. Darba praktiskajā daļā tika veikts bērnu vispārīgs raksturojums. Veikta skolotāju aptauja par dabas materiālu izmantošanu iztēles attīstīšanā pirmsskolā, par to pieejamību bērniem. Veikti novērojmi nodarbību laikā, analizēta bērnu radošā darbība, iztēle pēc izstrādātajiem kritērijiem. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, 9 apakšnodaļām, secinājumiem un ieteikumiem, kas apkopots 78 lappusēs. Darbā ievietoti 9 attēli, 16 tabulas, 38 literatūras avoti, pievienoti 11 pielikumi. Atslēgas vārdi: iztēle, iztēles attīstīšana, vide, daba, dabas materiāli, pirmsskolas vecuma bērni.  
dc.description.abstractSubject: Using natural materials to stimulate imagination of pre-school children aged 4-5 years. Author of the work: Marite Saleniece Head of work: Mag. paed. Ineta Aizporiete Purpose of study: Explore imaginations using natural materials in preschool for 4-5 year olds. The question of future occupations has become very topical today, of what nature, personal charasteristics, skills employees and employers should possess in the future. Encouraging and developing children’s curiosity and imagination in preschool today is the basis for generating innovative ideas and approaches in the future. Study tasks: 1.Study and analyse pedagogical and psychological literature on stimulating the imagination and its role in the development of children in pre-school. 2.Exploring and clarifying how the diverse use of natural materials contributes imaginative development. 3.Organise a practical study to promote imaginations in adiverse pedagogical process. 4.Collect theoretical and practical materials of the study. The theoretical part of the work examined and analysed questions about the concept and nature of imaginations, the development of imaginations in preschool, the characterization of 4-5 year olds, the role of the environment in imaginative development, the use of nature and natural materials to stimulate imaginations in the multiplicity of preschool children. In the practical part of work a general description of children was carried out. A survey of teachers was done for (of) the use of natural materials for imaginative development in pre- school, on the availability of natural materials to children. Lessons have been observed, children’s creativity has been analyzed, their imaginations have been developed. The work consists of an introduction, 3 chapters, 9 subdivisions, conclusions and recommendations, summarized in 78 pages. Work placed in 9 pictures, 16 tables, 38 literature sources, 11 attachments added. Key words: imagination, developing imagination, pre-school children, the envinonment, nature, natural materials.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectiztēle
dc.subjectiztēles attīstīšana
dc.subjectvide, daba
dc.subjectdabas materiāli
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni
dc.titleDabas materiālu izmantošana iztēles rosināšanā pirmsskolā 4 - 5 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeUsing natural materials to stimulate imagination of pre-school children aged 4 -5 years
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record