4-5 gadus vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām figūrām veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Švidjuka, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: 4–5 gadus vecu bērnu vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām figūrām veidošanās pirmsskolas izglītības iestādē. Autore– Natālija Švidjuka Darba apjoms- 40 lpp, 5 nodaļas, 4pielikumi, izmantoti 27 literatūras avoti. Pētījuma mērķis: izpētīt 4–5gadus vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām figūrām veidošanos pirmsskolas izglītības iestādē. Pirmajā nodaļā teorētiski analizēta priekšstatu par ģeometriskām figūrām, veidošanās pirmsskolā. Otrajā nodaļā veikta teorētiskā analīze vēsturiskā, mūsdienu skatījumā. Trešajā nodaļā aprakstīts 4 – 5 gadus vecu bērnu vecuma posma raksturojums. Ceturtajā nodaļā analizēta bērnu priekšstatu par ģeometriskām figūrām veidošanās sekmēšanas pedagoģiskā pieredze. Piektajā nodaļā aprakstīta 4-5 gadus vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām figūrām veidošanās pārbaude. Atbildot uz pētījuma jautājumu, tika noskaidrots, ka 4-5. gadus vecu bērnu priekšstatu par ģeometriskām figūrām veidošanos sekmē šādi paņēmieni: -priekšstatu grupēšana pēc noteiktām pazīmēm -priekšmetu ranžēšana -priekšmetu kopīgo un atšķirīgo īpašību noteikšana Atslēgas vārdi- Priekšstatu par ģeometriskām figūrām veidošanās, 4 - 5 gadus veci bērni. Title of the thesis: 4 - 5 year old children 's perception of geometric figures in preschool. Author Natalija Švidjuka Thesis: 40 p. 5,chapters, 4 appendices, used literature with 27 units. Aim of the study: to investigate the formation of geometric shapes in preschool by 4 - 5 year old children. The first chapter theoretically analyzes the concept of geometric shapes, the formation of preschool. The second chapter provides theoretical analysis from a historical, contemporary point of view. The third chapter describes the age profile of children aged 4 to 5 years. The fourth chapter analyzes the pedagogical experience of fostering children's perceptions of geometric shapes. Chapter 5 describes the examination of the formation of geometric shapes in children aged 4 - 5 years. Answering the research question, was found out that 4-5 the concept of geometric shapes is enhanced by the following techniques: -grouping of notions according to certain features: - ranking of objects -determination of common and distinct characteristics of subjects Key words : perception of geometric figures in preschool, 4 - 5 year old children.