Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorSprūģe, Agnese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-08T02:02:25Z
dc.date.available2020-02-08T02:02:25Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other73913
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49916
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums: “Īso un garo patskaņu diferencēšana 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem” Darba autore: Agnese Sprūģe Darba vadītāja: Mg. paed. Ilze Vilka Darba saturs: 51 lappuses, 5 attēli, 15 tabulas, 9 pielikumi. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt 2. klases skolēnu fonemātiskās uztveres sekmēšanu īso un garo patskaņu diferencēšanā. Pētījuma hipotēze: fonemātiskās uztveres pilnveide 2. klases skolēniem īso un garo patskaņu atšķiršanā būs sekmīga, ja koriģējoši attīstošā darbībā: •tiks ņemts vērā skolēna attiecīga vecumposma attīstības likumības, •tiks izmantoti atbilstīgi vingrinājumi, darba metodes un paņēmieni. Pētījuma teorētiskājā daļā diplomdarba autore analizējusi dažādu autoru atziņas par jaunāko klašu skolēnu raksturojumu veselumā izvēlētās problēmas kontekstā, fonemātiskās uztveres pilnveides iespējām īso un garo patskaņu diferencēšanā, fonemātiskās nepietiekamības cēloņiem un raksturojumu, kā arī īso un garo patskaņu raksturojumu latviešu valodā. Prakstiskajā daļā darba autore apraksta pētniecisko darbību 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem, ņemot vērā teorētiskājā daļā gūtās zināšanas. Pētījuma noslēgumā darba autore izdara secinājumus, ka ar dažādu metožu un vingrinājumu palīdzību ir iespējams uzlabot fonemātisko nepietiekamību 2. klases skolēniem.
dc.description.abstractThe theme of the diploma paper: Short and long vowel differentation in grade 2 with students of phonetics disabilities. Author of diploma: Agnese Sprūģe Advisor: Ilze Vilka Content of diploma: 51 pages, 5 pictures, 15 charts, 9 appendices Research goal: theoreticaly find out and practicaly prove phonetic perceptions in order to promote differentation of short and long vowels in grade 2. Research hypothesis: Phonemic perceptions correction in order to differentiate short and long vowels in grade 2 is successful if: •individual identity of child’s age group development is respected and taken into account; •appropriate teaching aid, methodology and working methods are used. In the theoretical part of diploma, author has analyzed different author ideas about the youngest school child’s characteristiscs in the contect of a problem, improve phonetic perceptions in order to promote differentation of short and long vowels, phonemic perception disordes and characteristics and short and long vowel characteristics in Latvian. In the empirical part of the study, the author describes her practical research practices with 2nd grade students who have phonetic disorders on the basis of theoretical knowladge. In the final part of the study the author of diploma paper concludes that with the help of differend methods and exercises it is possible to improve phonemic disorders with grade 2 children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectīsie un garie patskaņi
dc.subjectfonemātiskie traucējumi
dc.subjectfonemātiskā uztvere
dc.subject2. klase
dc.titleĪso un garo patskaņu diferencēšana 2. klases skolēniem ar fonemātiskiem traucējumiem
dc.title.alternativeShort and long vowel differentation in grade 2 with students of phonematics disabilities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record