Skiču burtnīcas radošās darbības veicināšanai kompozīcijas principa ritms apguvē vizuālajā mākslā 5.klasē
Author
Rutkovska, Pārsla
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore Pārsla Rutkovska izstrādājusi diplomdarbu “Skiču burtnīcas radošās darbības veicināšanai kompozīcijas principa ritms apguvē vizuālajā mākslā 5.klasē”. Autore uzsver radošuma pētniecības nozīmi izglītībā. Apskata skiču burtnīcas teorētiski un radošajā darbībā, aktualizē to lietot radošās darbības veicināšanai vizuālās mākslas stundās, iekļaujot kompozīcijas principu ritms. Par diplomdarba mērķi izvirzīts izpētīt skiču burtnīcu lietošanu radošās darbības veicināšanai kompozīcijas principa ritms apguvē vizuālajā mākslā 5.klasē. Uzdevumi formulēti vispusīgai tēmas izpētei, apskatot skiču burtnīcu kā līdzekli radošajā darbībā, radošuma jēdzienu un radošuma veicināšanas paņēmienus, definējot kompozīcijas principu ritms, izveidojot, aprobējot un analizējot uzdevumu kopu. Autores izstrādātā uzdevumu kopa aprobēta, pēc alternatīvās pedagoģijas metodēm strādājošas vispārizglītojošās skolas „X” 5.klasē un aptaujājot vizuālās mākslas skolotājus Latvijā. The author of the diploma paper Parsla Rutkovska has developed a diploma work "Sketchbooks for creative work to learn rhythm as principle of design in visual art in grade 5". The author emphasizes the importance of creativity research in education, examines the sketchbooks in theory and in creative work, and actualizes its use in promoting creative work in visual art classes, including principle of design rhythm. The aim of the diploma paper is to study the use of sketchbooks for the promotion of creative activity in the study of the rhythm in visual art in the fifth grade. The tasks are defined for a comprehensive study of the topic, looking at the sketchbook as a tool for creativity, the concept of creativity and techniques for promoting creativity, defining the rhythm as principle of design, creating, approbating and analyzing a set of tasks. The set of tasks developed by the author has been approbated in the fifth grade of comprehensive school "X" working with alternative pedagogical methods and interviewing visual art teachers in Latvia.