Komplekso skaitļu apguves iespējas vidusskolā
Author
Lavriņenko, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Damberga, Dzintra
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs ir veltīts komplekso skaitļu apguves iespējai vidusskolā. Darba mērķis ir, izmantojot iespējas mācīt tēmu “Kompleksie skaitļi” vidusskolā, izstrādāt mācību programmas paraugu. Saistībā ar to darba uzdevums ir izpētīt, kādas iespējas mācīt tēmu “Kompleksie skaitļi” vidusskolā ir tagad un būs pēc projekta “Skola 2030” ieviešanas Latvijas skolās, izstrādāt tēmas teorētisko materiālu, stundas plānu, pārbaudes darbu piemērus un to aprobēt vidusskolā. Darba rezultātā ir izveidots mācību stundu saturs un plāns par tematu “Komplekso skaitļu algebriskā forma”, “Komplekso skaitļu trigonometriskā forma” ar sekmīgi aprobētiem pārbaudes darbiem, kurus var izmantot dotās tēmas apgūšanai fakultatīvajās nodarbībās un matemātikas padziļinātajos kursos vidusskolā patlaban un turpmāk. This paper is thesis is devoted to the possibility of teaching the complex numbers in secondary schools. The aim of the work is development the example of the programme using the opportunities to teach the topic "Complex Numbers" in studying the topic "Complex Numbers" in secondary schools. In this context the main task is analyses of the possibilities of teaching "Complex Numbers" nowadays. After the introduction the project "School 2030" in Latvian schools. The main task is to develop the schemes, lessons plans, tests, different Kinds of theoretical material and its application as a result of this research work is a programme on "Algebraic Form of Complex Numbers" and “Trigonometric Form of Complex Numbers” with successfully approbated tests. All these can be used for studying in optional and advanced mathematical courses in secondary schools nowadays and in future.