Grupu darbs mācīšanās motivācijas veicināšanai 6. klases skolēniem krievu valodas stundās
Author
Freiberga, Inguna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kāposta, Iveta
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Inguna Freiberga Darba temats: Grupu darbs mācīšanās motivācijas veicināšanai 6. klases skolēniem krievu valodas stundās. Pētījuma jautājums: Kā krievu valodas stundā plānot un organizēt darbu grupā, lai tiktu veicināta skolēnu mācīšanās motivācija? Pētījuma mērķis ir teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt grupu darba iespējas mācīšanās motivācijas veicināšanai 6. klases skolēniem krievu valoda stundās. Darbā izmantotās pētīšanas metodes: literatūras analīze, pedagoģiskā novērošana, aptauja, situāciju analīze. Darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām ar apakšnodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta un pielikumiem. 1. nodaļā tiek analizēta mācīšanās motivācijas attīstība, motivācijas veicināšanas iespējas vidējā skolas vecumā valodas stundās, mācīšanās motivācijas būtība un veidošanās nosacījumi. Apskatīts grupu darbs kā mācīšanās motivāciju veicinošs līdzeklis svešvalodu/krievu valodas stundās, grupu darba metodes un veidi. Pētījuma 2., empīriskajā daļā veikts pētījums Talsu novada vispārējās izglītības iestādē. Analizējot pētījuma rezultātus, tika secināts, ka, izmantojot grupu darbu krievu valodas stundās, tiek ievērojami uzlabota skolēnu motivācija mācīties krievu valodu kā otro svešvalodu. Darbā iekļautas 6 tabulas, 12 attēli, 66 literatūras avoti, 2 pielikumi. Atslēgvārdi: grupu darbs, krievu valodas stunda, mācīšanās motivācija. The author: Inguna Freiberga Theme of paper: Group work to stimulate learning motivation for 6th grade pupils in Russian language classes. Research question: How to plan and organize group work during the Russian language lesson in order to stimulate students' learning motivation? The aim of the study is to theoretically substantiate and practically test the work opportunities of groups to promote learning motivation for 6th grade pupils in Russian language classes. Research methods used in the work: literature analysis, pedagogical observation, questionnaire, situation analysis. The paper consists of an introduction, 2 chapters with subchapters, conclusions, bibliography and appendices. Chapter 1 analyzes the development of learning motivation, opportunities for middle school-age motivation in language classes, the nature of learning motivation, and the conditions for formation. Group work as a means of motivation for learning in foreign / Russian language classes, methods and ways of group work are considered. The second, empirical part of the research was carried out in Talsi county general education institution. Analyzing the results of the study, it was concluded that the use of group work in Russian language lessons significantly improves pupils' motivation to learn Russian as a second foreign language. The paper contains 6 tables, 12 figures, 66 references, 2 appendixes. Keywords: group work, learning motivation, Russian language lesson.