Show simple item record

dc.contributor.advisorKoļesovs, Aleksandrs
dc.contributor.authorBole, Evelina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-08T02:02:38Z
dc.date.available2020-02-08T02:02:38Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other74074
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49938
dc.description.abstractPētījuma mērķis ir noskaidrot pašrunas biežuma un satura saistību ar pašefektivitāti universitātes studentiem. Lai to sasniegtu, tika veikts ārvalstu zinātnisko avotu teorētiskais apskats, sniedzot pašrunas definīciju, apskatot pētījumus par pašrunu un pašrunas mērīšanas instrumentus. Detalizētāk tika apskatītas Hardija (Hardy, 2006) un Brintapa (Brinthaupts et al., 2009) pašrunas teorijas, kā arī teorija par pašrunas saistību ar vispārējo pašefektivitāti, precizāk, ar verbālo pārliecināšanu. Tika veikta divu aptauju – Pašrunas biežuma aptaujas (Self-Talk Scale (STS), Brinthaupt et al., 2009) un Ticības pašrunā aptaujas (Belief in Self-talk, Araki et al, 2006) – adaptācijas, tālāk tās izmantojot korelācijas pamatpētījumā. Pētījuma rezultāti, kurā piedalījās 87 universitāšu studenti (M=29,71, SD=7,75), liecina, ka nepastāv statistiski nozīmīgas korelācijas starp pašrunas biežumu un vispārējo pašefektivitāti, tomēr pastāv statistiski nozīmīga negatīva vāja saistība starp ticību pozītīvajā pašrunā un vispārējo pašefektivitāti. Atslēgas vārdi: pašruna, pašrunas biežums, ticība pašrunā, vispārēja pašefektivitāte.
dc.description.abstractThe aim of the study is to determine the relationship between the frequency and content of self-talk and self-efficacy for university students. Theoretical review of foreign scientific sources is carried out, providing a definition of self-talk, reviewing research on self-talk and tools for measuring self-talk. Hardy (Hardy, 2006) and Brinthapts (Brinthaupts et al. 2009) teories of self-talk were discussed in more details, as well as the theory of self-efficacy (verbal persuasion aspect) in connection with self-talk. In research were used The General Self-Efficacy Scale (Schwarzer & Jerusalem, 1995), Self-Talk Scale (Brinthaupt et al., 2009), Belief in Self-talk (Araki et al, 2006). The results of a study of 87 university students (M = 29,71, SD = 7,75) show that there is no statistically significant correlation between self-talk frequency and general self-efficacy, but there is a statistically significant negative correlation between belief in positive self-talk and general self-efficacy. Key words: self-talk, frequency of self-talk, belief in self-talk, general self-efficacy.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectself-talk
dc.subjectfrequency of self-talk
dc.subjectbelief in self-talk
dc.subjectgeneral self-efficacy
dc.titlePašrunas biežuma un satura saistība ar pašefektivitāti universitātes studentiem
dc.title.alternativeThe Relationship Between Frequency and Content of Self-Talk and Self-Efficacy in University Students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record