Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egija
dc.contributor.authorValdiņa, Rasa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-02-08T02:03:08Z
dc.date.available2020-02-08T02:03:08Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other74267
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/49998
dc.description.abstractRasa Valdiņas maģistra darbs “Vārdu krājuma paplašināšana 7 – 8 gadīgiem bērniem logopēdijas nodarbībās” tika izstrādāts 2020. gada janvārī, Rīgā. Darba mērķis ir izpētīt, kā logopēdijas nodarbībās paplašināt 1. un 2. klases skolēnu vārdu krājumu. Lai sasniegtu mērķi tika izvirzīti šādi pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt zinātnisko literatūru par vārdu krājuma paplašināšanu. 2.Veikt interviju un anketēšanu, noskaidrojot klases audzinātāju un logopēdu atziņas, par skolēnu vārdu krājumu. 3.Veikt skolēnu novērošanu, pētot viņu aktīvo vārdu krājumu. 4.Noskaidrot 1. un 2. klases skolēnu runas un valodas attīstību. 5.Izstrādāt un aprobēt uzdevumu kopu vārdu krājuma paplašināšanai. Pētījuma problēma ir nabadzīgs vārdu krājums jaunāko klašu skolēniem, kurš ir viens no iemesliem kāpēc viņiem ir nepieciešama logopēda palīdzība. Runas un valodas attīstībai ir liela loma cilvēku dzīvē. Tā ļauj cilvēkiem savās starpā komunicēt, izteikt savas domas un velmes. Ja bērniem ir kāds runas un valodas traucējums, logopēdu un skolotāju, kā arī vecāku uzdevums ir palīdzēt skolēnam veiksmīgi attīstīties un piedalīties mācību procesā bez problēmām. Kā arī regulāri palīdzēt pilnveidot vārdu krājumu. Rezultāti un secinājumi: veicot vērojumu, tiek secināts, kā 1. un 2. klases skolēni mācību stundās, logopēdijas nodarbībās un pagarinātās dienas grupā komunicē ar klases biedriem, skolotājiem u.c. Ar interviju un anketēšanas palīdzību, darba autore uzzinājusi skolotāju un logopēdu skatījumu uz skolēnu vārdu krājuma apjomu uz doto brīdi un idejām kā to veiksmīgāk uzlabot. Darba autore izanalizējot anketas un intervijas, ievērojusi, ka liela daļa skolotāju un logopēdu par nabadzīgo vārdu krājumu iemeslu uzskata, gandrīz neesošu komunikāciju starp skolēniem un vecākiem, skolēniem un saviem vienaudžiem, kā arī liela tehnoloģiju izmantošana un maza grāmatu lasīšana. Darba autores sadarbība pētījuma laikā ar skolēniem logopēdijas nodarbībās pagāja veiksmīgi. Skolēniem patika pildīt darba autores uzdotos uzdevumus gan individuāli, gan kopā ar autori. Par to liecināja tas, ka skolēni nākamajās nodarbībās prasīja vai var vēlreiz izpildīt konkrēto uzdevumu. Pētījuma saturs: darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, 11 apakšnodaļām. Darbā ievietoti 8. attēli, 2 diagrammas, 8. tabulas un 15. pielikumi. Pētījumā izstrādāti 5 ieteikumi. Veikta 30 literatūras un citu avotu analīze. Atslēgvārdi: runa un valoda, vārdu krājums, logopēdija.
dc.description.abstractRasa Valdina's Master's thesis “Vocabulary enlargement of 7 – 8-year-old children in speech and language therapy” was completed in January 2020 in Riga. The purpose of this thesis is to explore how to expand vocabulary for 1st and 2nd-grade students. In order to achieve the goal, the following research tasks were set: 1.Analyze scientific literature on vocabulary expansion. 2.Conduct interviews and questionnaires on the vocabulary of students with the classroom teachers and speech therapists. 3.Observe students by studying their vocabulary. 4.To find out the speech and language development of 1st and 2nd-grade students. 5.Develop and approbate task set for vocabulary expansion. The problem with the study is the poor vocabulary of junior high school students, which is one of the reasons why they need the help of a speech therapist. Speech and language development play an important role in people's lives. It allows people to communicate with each other, express their thoughts and desires. When children have speech and language problems, the role of speech therapists and teachers, as well as parents, is to help the pupil successfully develop and participate in the learning process without problems. As well as regularly helping to improve vocabulary. Results and Conclusions: The observation concludes how grade 1 and grade 2 students communicate with classmates, teachers, etc. during class, speech therapy, and extended day groups. Through interviews and questionnaires, the author has learned the views of teachers and speech therapists on the size of their vocabulary at the moment and ideas on how to improve it. In analyzing questionnaires and interviews, the author noticed that a large number of teachers and speech therapists consider the lack of communication between pupils and parents, pupils and their peers as a cause of poor vocabulary, as well as the high use of technology and little reading of books. The author's collaboration with the students during speech therapy sessions during the study was successful. Pupils liked to fulfill the tasks assigned by the author individually and together with the author. This was evidenced by the fact that the pupils in the following speech and therapy sessions asked if they were able to complete the task again. Content of the study: The work consists of introduction, 3 chapters, 11 subchapters. The work includes 8 figures, 2 diagrams, 8 tables, and 15 appendices. The study makes 5 recommendations. Analysis of 30 literature and other sources. Keywords: speech and language, vocabulary, speech therapy.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectruna
dc.subjectvaloda
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectlogopēdija
dc.titleVārdu krājuma paplašināšana 7-8 gadīgiem bērniem logopēdijas nodarbībās
dc.title.alternativeVocabulary enlargement of 7-8 year old children in logopedy lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record