Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorDresmane, Simona
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-18T01:01:48Z
dc.date.available2020-06-18T01:01:48Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75053
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50371
dc.description.abstractDarba autors: Simona Dresmane Bakalaura darba temats: vidēja pirmsskolas vecuma bērnu acu-roku koordinācijas sekmēšana tēlotājmākslā. Mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt kā tēlotājdarbībā pirmsskolā sekmējama vidējā vecuma bērnu acu-roku koordinācija. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar “acu-roku koordinācijas” jēdziena nozīmi, svarīgumu un tā aprakstu dažādu autoru teorētiskajās atziņās. Tiek apskatītas dažādu pedagogu un psihologu atziņas par acu-roku koordinācijas nozīmi ikdienas bērnu attīstībā, kā arī dažādi mācību uzdevumi, spēles un rotaļas, kas sekmē acu-rokas koordinācijas attīstību. Otrajā nodaļā tiek iepazīstināts ar “tēlotājmākslas” jēdziena nozīmi un to integrēšanas iespējām acu-roku koordinācijas attīstošos uzdevumos, spēlēs un rotaļās. Trešā nodaļa ir veltīta praktiskai izpētei. Pētījumi tiek balstīti uz pirmsskolas vidējā vecuma bērnu acu-roku koordinācijas attīstību. Empīriskā pētījuma pirmajā posmā tiek noskaidrots, kā mūsdienu pirmsskolas izglītības iestādēs notiek acu-roku koordinācijas attīstība un cik daudz laika tai tiek veltīts. Pētījuma mērķis bija vērot kvantitatīvi kāds ir pašreizējais bērnu acu-roku koordinācijas attīstības līmenis. Prasme tiek vērtēta, izmantojot koordinācijas spēles, rotaļas un tēlotājmākslas uzdevumus. Otrajā empīriskā pētījuma posmā tiek noskaidrots, kā kvalitatīvi piedāvāt tēlotājmākslas uzdevumus, integrējot tajos acu-roku koordinācijas prasmes līmeņa noteikšanu un tā uzlabošanu. Sadarbībā ar grupas skolotāju tika sagatavotas pilnvērtīgas nodarbības, piedāvājot dažādus tēlotājmākslas paņēmienus. Kā vēl viens pētījums šajā nodaļā tiek piedāvāta aptauja, kurā tika noskaidrota pedagogu informētība par acu-roku koordinācijas svarīgumu pirmsskolas vidējā vecuma posmā, tās sekmēšanu, metožu izvēli, kā arī tās integrēšanas iespējām. Bakalaura darba struktūra: darbs sastāv no 67 lapaspusēm, darbā iekļauta 6 attēli un 26 tabulas. Bakalaura darbam tika izmantoti 61 informācijas avoti, no tiem 33 latviešu, 2 krievu un 26 angļu. Atslēgas vārdi: pirmsskola, bērns, acu-roku koordinācija, tēlotājmāksla, skolotājs.
dc.description.abstractThe author: Simona Dresmane The title: promotion of middle-aged preschool children’s eye-hand coordination in fine arts. The aim: To analyse theoretically and have research on promotion of middle-aged preschool children’s eye-hand coordination in fine arts. The first chapter introduces the meaning and significance of the concept of "eye-hand coordination" in the theoretical knowledge of various authors. The findings of various educators and psychologists on the importance of eye-hand coordination in the daily development of children are examined, as well as various learning tasks, games and games that promote the development of eye-hand coordination. The second chapter introduces the meaning of the concept of “fine arts” and the possibilities of integrating them into the developmental tasks of hand-hand coordination, games and games. The second chapter provides practical research that shows how the development of eye-coordination skills is promoted by using games and tasks. The first part of the empirical study examines the development of eye-hand coordination in modern pre-school education institutions and how much time is devoted to it. The aim of the study was to quantify the current level of development of children's eye-hand coordination. Skill is assessed through coordination games, games and fine arts tasks. The second part of the empirical study examines how to qualitatively offer the tasks of fine arts by integrating the determination of the level of eye-hand coordination skills and its improvement. In cooperation with the group's teacher, full-fledged classes were prepared, offering various fine art techniques. As another research, this chapter offers a survey, which found out the awareness of teachers about the importance of eye-hand coordination in the pre-school middle age, its promotion, the choice of methods, as well as the possibilities of its integration. The content: The bachelor’s paper consists of 67 pages, 6 pictures, 26 tables and list of 61 references (33 Latvian, 2 Russian, 26 English). Keywords: pre-school, child, eye-hand coordination, fine arts, teacher.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectbērns
dc.subjectacu-roku koordinācija
dc.subjecttēlotājmāksla
dc.subjectskolotājs
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu acu-roku koordinācijas sekmēšana tēlotājdarbībā
dc.title.alternativePromotion of middle-aged preschool children's eye-hand coordination in fine arts
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record