Bakalaura tēma : Rotaļa kā saskarsmes prasmju attīstības sekmētāja 5-6 gadīgiem bērniem
Author
Abrosimova, Darja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Darja Abrosimova Temats: Rotaļa kā saskarsmes prasmju attīstības sekmētāja 5-6 gadīgiem bērniem. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt bērnu saskarsmes sekmēšanas iespējas rotaļās. Pētījuma teorētiskajā daļā dots saskarsmes, tās būtības raksturojums, 5-6 gadus vecu bērnu vecumposma raksturojums pētāmās problēmas aspektā, kā arī raksturotas dažādas rotaļas kā saskarsmes prasmes sekmētājas. Pētījuma praktiskajā daļā pēc izstrādātiem kritērijiem un to rādītājiem notiek bērnu saskarsmes prasmju sākotnējais vērojums. Tiek izstrādāta un realizēta daudzveidīgu rotaļu kopa bērnu prasmu veicināšanai. Praktiskajā darbā, organizējot šīs rotaļas, tiek vērots, kā veidojas un uzlabojas bērnu saskarsmes prasmes. Veikts bērnu prasmju atkārtotais vērojums un salīdzināta bērnu saskarsmes prasmju attīstības dinamika. Pēc izstrādatajiem jautājumiem tiek anketēti pirmsskolas skolotāji par pētāmo problēmu un apkopots viņu viedoklis. Pētījuma hipotēze: 5-6 gadīgu bērnu saskarsme būs veiksmīga, ja:skolotājs ievēros bērnu attīstības un saskarsmes veidošanās likumsakarības;tiks izmantotas bērnu interesēm un vajadzībām atbilstošas saskarsmi veicinošas rotaļas. Atslēgas vārdi: saskarsme, rotaļas, 5-6 gadīgi bērni, komunikācija, attieksme. Darba apjoms: 63lpp, 6 tabulas, 14 attēli, 83 literatūras avoti, 4 pielikumi Author of the Paper: Darja Abrosimova Theme of the Research: Game as a promoter of communication skills in 5-6 years old children . Aim of the Research:. Theoretical and practical learning of the possibilities for promoting child contact in games The theoretical part of the study provides a description of the relationship, its nature, the characteristics of the age of 5-6-year-olds in terms of the problem to be studied, as well as the nature of the game as the drivers of the communication skills. In the practical part of the study, the initial observation of children's communication skills is developed according to established criteria. A playground for promoting children's skills is being developed and marketed. The are-observation of children's skills has been carried out and development dynamics was compared. Preschool teachers answered the questionnaire on the subject issue. Hypothesis of the Paper: The contact among 5-6 year old children will be successful if: the teacher respects the links between child’s development and the development of contacts; games that promote children's interests and needs are in use. Key words: contact, games, 5-6-year-old children, communication, attitudes. The Paper consists of : 63 pages, 6 tables, 14 images, 83 literature sources, 4 annexes.