Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorZačeste, Katrīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-18T01:02:05Z
dc.date.available2020-06-18T01:02:05Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75316
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50404
dc.description.abstractBakalaura darba temats: Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana vidējā pirmsskolas vecuma bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Autore: Katrīna Začeste. Mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt rotaļu izmantošanas iespējas pašapkalpošanās prasmju aktivizēšanai. Darbs sastāv no divām nodaļām un deviņām apakšnodaļām. Teorētiskajā daļā ir apkopotas pedagogu, filozofu un psihologu atziņas par to, kas ir prasmes un iemaņas, kas ir pašapkalpošanās prasmes, kāpēc tās jāattīsta jau pirmsskolas vecumā. Tiek analizēta bērnu, vecāku un skolotāju sadarbība un veidi, kā rosināt bērnos patstāvību un vēlmi darboties pašiem. Empīriskajā daļā ir apkopotas pētījuma metodes un izstrādāti kritēriji pašapkalpošanās prasmju vērtēšanai pirmsskolas izglītības iestādē vidējā pirmsskolas vecuma bērniem, aptaujāti vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vecāki par viņu bērnu pašapkalpošanās prasmēm. Pētījuma rezultāti ir apkopoti pētījuma sākumā un beigās, dati apkopoti tabulās un salīdzināti. Balstoties uz pētījuma rezultātiem, tiek izstrādāti priekšlikumi vecākiem un pedagogiem. Veiktā pētījuma rezultātā apstiprinās izvirzītā hipotēze, ka pašapkalpošanās prasmju apguve tiks sekmīgāk apgūta, ja bērns būs aktīvs līdzdalībnieks pašapkalpošanās prasmju apguves procesā, skolotājs iesaistīs bērnus pašapkalpošanās darbībās (rotaļās), kā arī, ja tiks nodrošināta atbilstoša vide, kas rosinātu bērnus darboties patstāvīgi. Bakalaura darba struktūra: ievads, divas nodaļas, 5 tabulas, 12 attēli, 11 pielikumi, 53 literatūras avoti. Bakalaura darba apjoms: 52 lpp. Atslēgas vārdi: vidējais pirmsskolas vecums, patstāvība, pašapkalpošanās, prasmes, iemaņas, sadarbība, rotaļas, ģērbšanās, pareiza galda piederumu turēšana un lietošana, savas darba vietas sakārtošana.
dc.description.abstractTopic of the Bachelor thesis: Promotion of self-help skills for medium age preschool children in a preschool educational institution. Author: Katrīna Začeste. Aim: Theoratical and practical study of using games to activate self-help skills. The thesis consists of two chapters and nine subsections. The theoretical part summarizes the findings of educators, philosophers and psychologists explaining what are skills and abilities, what are self-help skills and why they should be developed at preschool age. The cooperation of children, parents and teachers and ways to encourage children’s independence and willing to act on their own are analyzed. The empirical part summarizes the research methods and contains development of criteria for the evaluation of self-help skills in preschool educational institutions for medium age preschool children, the parents of medium age preschool children were surveyed about their children's self-help skills. The results of the study are summarized at the beginning and end of the study, the data is summarized in tables and compared. Based on the results of the research, proposals are developed for parents and teachers. As a result of the research, the hypothesis is confirmed – learning of self-help skills will be more successfull in cases when the child will be an active participant in the process of learning self-help skills, when the teacher will involve children in self-help activities (games) and provide an appropriate environment that encourages children to work independently. Structure of the bachelor thesis: introduction, two chapters, 5 tables, 12 figures, 11 appendices, 53 references. Volume of the bachelor thesis: 52 pages. Keywords: medium preschool age, independence, self-help, skills, abilities, cooperation, games, dressing, proper holding and use of cutlery, arranging one's workplace.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectvidējais pirmsskolas vecums
dc.subjectpatstāvība
dc.subjectpašapkalpošanās
dc.subjectprasmes
dc.subjectrotaļas
dc.titlePašapkalpošanās prasmju sekmēšana vidējā pirmsskolas vecuma bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativePromotion of children's self-service skills for children of middle pre-school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record