Lomu rotaļas 4-5 gadu vecu bērnu saskarsmes veicināšana
Author
Koh, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tematu „Lomu rotaļas 4 - 5 gadīgu bērnu saskarsmes veicināšanā”. Kvalifikācijas darba autors: Aleksandra Koh Darba mērķis: teorētiski un praktiski noskaidrot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes veicināšanu lomu rotaļās. Par darba teorētiskās daļas bāzi kļuva tādu pētnieku darbi kā D. Dzintare, I. Stangaine (2000, 2012), G. Svence (1999), M Litvak (Литвак, z2005), Bīdls, F. (2010) u.c. Emperiskajā daļā analizēti dati saskarsmes prasme veicināšana lomu rotaļās; prasme ierosināt kopējas lomu rotaļas; prasme uzklausīt kolēģu viedokli un atrast kompromisu. Organizētas 5 sižetiskās rotaļas, kas vairākkārt tiek atkārtotas, veicinot sadarbības prasmi. Sniegtie rezultāti ļauj apstiprināt sākotnēji izvirzīto hipotēzi: 4 - 5 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļās tiks veicināta, ja pedagogs nodrošinās vidi un laiku bērnu lomu rotaļām. Kvalifikācijas darba apjoms: 50 lpp., 9 attēli, 2 tab., 51 literatūras vienības, 1 pielikums. Atslēgas vārdi: sadarbība, saskarsme, lomu rotaļas, pirmskola, attīstība. Title of the qualification work: The author of the qualification work: Aleksandra Koh Consultant of the paper: Doc., Dor.,Paed. Inga Stangaine The aim of the qualification work: theoretically and practically find out of the promotion of communication between 4 – 5 years old children in role play. The basis of the theoretical part of the work became the works of such researchers as D. Dzintare, I. Stangaine (2000, 2012), G. Svence (1999), M Litvak (Литвак, z2005), Bīdls, F. (2010) and others. The empirical part analyzes the data communication skill promotion role play; ability to propose joint role plays; ability to listen to colleagues and find a compromise. 5 story games have been organized, which are repeated several times, promoting cooperation skills. The presented results allow to confirm the initially hypothesis: the promotion of communication skills of 4 - 5 year old children in games will be promoted if the teacher provides the environment and time for children's role play. The qualification paper contains: 50 pages, 9 pictures, 2 tables, 51 literature sources and 1 supplement. Keywords: pre-school education, themed role play, communication, development.