Interešu veidošanās par rokdarbiem jaunākajā pirmsskolas vecumposmā
Author
Ērgle, Beāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Priede, Ligita
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: Interešu veidošana par rokdarbiem jaunākajā pirmsskolas vecumposmā Darba autore: Beāte Ērgle, Latvijas Universitātes, Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studente, Profesionālās augstākās izglītības bakalaura studiju programmā “Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs”. Pētījuma mērķis: izzināt intereses par rokdarbiem veidošanos jaunākajā pirmsskolas vecumā Bakalaura darbs ietver 2 daļas, kas sastāv no vairākām apakšnodaļām. Teorētiskā daļā ir analizētas, aprakstītas un salīdzinātas dažādu psihologu un pedagogu atziņas par bērnu interešu veidošanos par rokdarbiem. Teorētiskā daļa balstās uz K. Dēķena, L. Priedes, V.Vigules, J. Arāja, J.A. Studenta un citu autoru atziņām. Apkopojot analizēto literatūru var secināt, ka interešu veidošanās procesā svarīga loma ir ne tikai bērnam, bet arī pedagogam, kuram bērns ir jāatbalsta un jādarbojas līdzi. Empīriskajā daļa jeb pētījuma daļa balstās uz praktisku pētījumu. Pētījumā tika vērota Rīgas pilsētas x pirmsskolas izglītojamie 3-4 gadus veci bērni. Pētījumā sākotnēji bērni tika novēroti, pēc tam tika vadītas daudzveidīgas rokdarbu nodarbības, veikta atkārtota bērnu vērošana un noslēdzoši tika analizēti rezultāti, kuri apstiprina hipotēzi. Pētījuma laikā apstiprinājās izvirzītā hipotēze: Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu intereses par rokdarbiem tiek sekmētas ja: • pedagogs mērķtiecīgi izmanto dažādas metodes un paņēmienus; • tiek piedāvāti daudzveidīgi materiāli; • tiek saņemts pedagogu praktisks un emocionāls atbalsts. Pētījuma bāze: Rīgas pilsētas X pirmsskolas izglītības iestāde. Pētījumā piedalījās 15 jaunākā pirmskolas vecuma bērni no kuriem ir 9 meitenes un 5 zēni. Bakalaura darba apjoms: 50 lpp, 3 tabulas, 19 attēli, 47 literatūras avoti. Atslēgasvārdi: intereses, rokdarbi, pirmsskolas jaunākais vecumposms, interešu veidošanās The subject of Bacherlor’s work: The interest in the handicrafts of the younger preschool-age children in the pedagogical process in the preschool Author of work: Beāte Ērgle, University of Latvia, Pedagogy, psychology and arts faculty student, in the Vocational Higher education Bachelor’s study programme “Preschool and primary school teacher.” Objective of the study: to find out the formation of the interest in handicrafts at the youngest preschool age The bachelor's thesis consists of 2 parts, that are comprised of several subsections. The theoretical part analyzes, describes and compares the findings of various psychologists and teachers about children’s interests in handicrafts. The theoretical part is based on K. Dekens, L. Priede, V.Vigules, J. Arāja, J.A. Studenta and other authors research. When summarizing the analyzed literature, it can be concluded that not only the child plays an important role in the process of interest formation, but also the teacher, who must support the child and work with him. The empirical part or research part is based on practical research. The study observed 3-4 year old children of Riga city x pre-school students. At first initial observation of children where conducted, then various handicraft classes were introduced and performed, after children were repeatedly observed, in conclusion the results were analyzed, and hypothesis confirmed. During the research, the hypothesis was confirmed: The interests of the youngest preschool children in handicrafts are promoted if: • the teacher purposefully uses various methods and techniques; • a variety of materials are offered; • practical and emotional support from teachers is received. Study base: Rīga city “X” preschool education institution, 14 youngest pre-school age children, 5 boys and 9 girls. Bachelor’s work contains: 50 pages, 3 tables, 19 images, 47 literature sources Keywords: interest, handicraft, of the younger preschool-age children, formation of the interest