5 – 7 gadus vecu bērnu jaunrades veicināšana tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolā
Author
Vilcāne, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu “5 – 7 gadus vecu bērnu jaunrades veicināšana tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolā”. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā tehnoloģiju mācību jomas nodarbībās pirmsskolā veicināma 5 – 7 gadus vecu bērnu jaunrade. Pētījuma teorētiskajā daļā tika analizēta literatūra par tēmām jaunrade un tās veicināšana, 5 – 7 gadus vecu bērnu raksturojums un tehnoloģiju mācību jomas mācību saturs un pedagoģiskā darbības principi pirmsskolā. Pētījuma empīriskajā daļā tika veikta pedagoģiskā novērošana, lai izveidotu bērnu īsu raksturojumu un tiktu izvērtēts bērnu jaunrades līmenis pēc trīs izvirzītajiem kritērijiem un to rādītājiem. Empīriskajā pētījumā tika pielietotas divas rakstveida aptaujas, lai noskaidrotu, kā skolotāji veicina bērna jaunradi tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolā un kāda ir vecāku un ģimenes lomu, bērna jaunrades prasmes veicināšanā. Pētījuma rezultāti pakopoti tabulās un attēlos, kas aprakstīti pētījuma beigās. Balstoties uz rezultātiem izstrādāta uzdevumu kopa jaunrades veicināšanai pirmsskolā 5 – 7 gadus veciem bērniem. Pētnieciskā darba struktūra: anotācija latviešu un angļu valodā, ievads, 3 nodaļas, 8 apakšnodaļas, secinājumi, literatūras saraksts, pielikumi. Teksts izklāstīts uz 59 lpp., tekstu ilustrē 7 tabulas un 8 attēli, literatūras un informācijas avoti. Darbam pievienoti 2 pielikumi. Atslēgvārdi: jaunrade, pirmsskola, 5 – 7 gadus veci bērni, tehnoloģiju mācību joma, radošā darbība The topic of the qualification paper is “Encouraging the Creativity of 5 to 7-Year-Old Children in Preschool Technology Education”. The purpose of the paper is to theoretically study and verify in practice how the creativity of 5 to 7 year – old children should be promoted in preschool technology education. The theoretical part of the research is analysis of literature dedicated to creative activity and its encouragement, analysis of literature dealing with development of children aged from 5 to 7, analysis of literature of the content of technology education in preschool activity. In the empirical part of the study pedagogical observation was made to create a brief description of children and to evaluate the level of children's creativity according to the three set criteria and their indicators. Two written questionnaires were used to find out how teachers promote children's creativity in technology education in preschool and what is the role of family in promoting a child's creative skills. The results of the study are summarized in tables and figures described at the end of the study. Based on the results, a set of creative activities has been developed to promote creativity in preschool children aged 5 to 7. Structure of the research paper: annotation in Latvian and English, introduction, three chapters, eight sub-chapters, conclusions, literature sources, annexes. Overall text on 59 pages with 7 tables and 8 figures, literature and information sources. The paper holds tow annexes. Key words: creativity, preschool, five to seven year olds, creative activity encouragement, technology education.