Sīkās motorikas attīstīšana vājredzīgiem bērniem
Author
Esterkina, Kristīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: “Sīkās motorikas attīstīšana vājredzīgiem bērniem” Darba autore: Kristīna Esterkina Darba zinātniska vadītāja: Mg. paed., Mg. psych. Ilze Kricka Darba apjoms: 77 lpp., 5 attēli, 5 tabulas, 4 pielikumi, izmantoti 38 literatūras avoti Darba pētāmā problēma Darbs veltīts bērnu sīkās motorikas attistīšanai vājredzīgiem bērniem. Darbs sastsāv no divam daļām (teorētiska un praktiska). Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi kā bērnu redzes traucējuma veidi un sīkās motorikas attistības atškirība no veseliem bērniem. Tika analizētas bērnu fizioloģiskās un psiholoģiskās īpatnības sakara ar redzes traucējuiem Pētījuma praktiskajā daļā tika veikti dažādi testi lai noskaidrotu sīkās motorikas attīstības līmeni un nepieciešamas korekcijas uzdevumus vajadzību. Veicot pētījumu, darba autore secināja, ka bērniem ar redzes traucējumiem ir savas attīstības iezīmes, kuras atspoguļojas visās darbības jomās, jo īpaši smalkās motorikas. Pētījumā laikā tika izstrādāti korekcijas uzdevumi sīkas motorikas attistīšanai. Atslēgvārdi: sīka motorika, attīstīšana, zīmēšana, 3-4 gadus veci bērni, redze, vājredzība. The title of the research : Development of small motor skills in visually impaired children The author of the research: Kristīna Esterkina Thesis supervisor: Mg. paed., Mg. psych. Ilze Kricka Amount of the research: 77 pages, 5 figures, 5 tables, 4 appendices, 38 references The problem of the research: The work is dedicated to the development of children's small motor skills in visually impaired children. The work consists of two parts (theoretical and practical). The aim of the research was - to theoretically study and practically reveal the specifics of fine motor development of a visually impaired child in preschool age. The theoretical part analyzes such issues as the types of visual impairment in children and the difference in the development of small motor skills from healthy children. The physiological and psychological characteristics of children in relation to visual impairments were analyzed. In the practical part of the study, various tests were performed to determine the level of development of fine motor skills and the need for necessary correction tasks. During the research, the author concluded that children with visual impairments have their own developmental features, which are reflected in all areas of activity, especially fine motor skills. During the study, correction tasks for the development of small motor skills were developed. Keywords: Small motor skills, development, drawing, 3-4 years old children, vision, low vision.