Vecāku viedoklis par sporta aktivitāšu nozīmi pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Jērane, Aleksandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ābeļkalns, Ilvis
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba “ Vecāku viedoklis par sporta aktivitāšu nozīmi pirmsskolas vecuma bērniem” mērķis ir noskaidrot vecāku viedokli par sporta aktivitāšu nozīmi pirmsskolas vecuma bērniem. Uzsākot pētījumu, darba autore izvirzīja jautājumu: kāds ir vecāku viedoklis par sporta aktivitāšu nozīmi pirmsskolas vecuma bērniem? Tika izstrādāta pētījuma anketa un veikts pētījums vienā no Tērvetes novada pirmsskolas iestādēm. Kā pētījuma metode kvalifikācijas darbā izmantota anketēšana. Kvalifikācijas darbs tiek veidots 2 daļās- teorētiskā un praktiskā. Pirmajā daļā darba autore aprakstīja pirmsskolas bērna fizioloģiskos radītājus, psiholoģisko raksturojumu, kustību un rotaļu nozīmi, vecāku lomu bērnu attīstībā. Otrajā daļā autore, izmantojot anketu, noskaidroja vecāku viedokli un analizēja iegūtos rezultātus. Darbu veido 6 nodaļas. Vecākiem ir svarīgi, lai bērns ir fiziski aktīvs, jo tas veicina intelektuālo, fizisko, emocionālo attīstību. Lai to nodrošinātu, vecākiem ir jāsadarbojas ar pirmsskolas pedagogu. Kvalifikācijas darba izstrādāšanai izmantoti 15 informācijas avoti – grāmatas un interneta resursi. Darba apjoms ir 45 lappuses. Kvalifikācijas darbā ievietoti 14 attēli un 3 tabulas. Atslēgas vārdi: vecāki, bērns, pirmsskola, fiziskās aktivitātes, kustības. The aim of this research project is to demonstrate and analyse the view of parents on the importance of physical activities in pre-school children. To begin with the search research question was developed. And keywords was identified. The questionnaire as a method was developed in order to gain an evidence to support research question. The questionnaire was distributed within parents whose children was attending the Tervetes novada pirmsskolas iestade. In literature review was used a total of 15 of following resources such as books and electronic source. Research paper contains 45 pages, 3 tables and 14 images. The research is divided in two parts: part one – theoretical, part two – practical. In part one the author has described physiological parameters, psychological characteristics, the importance of wide range of activities and the role of parents in child’s development. In second part the author has discussed and analysed opinions of parents provided in questionnaire. It is further divided into six sections. Research results showed that physical activities in pre-school children play a significant role in intellectual, physical, emotional development according to parents. Parents and teachers need to cooperate in order to achieve this outcome. Keywords used: parents, children, pre-school, activities, physical activities.