Show simple item record

dc.contributor.advisorGavriļina, Margarita
dc.contributor.authorHoroševa, Irina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:09Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:09Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75403
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50474
dc.description.abstractAutore: Irina Horoševa Diplomdarba temats: “6 – 7 gadus veciem bērniem ar runas traucējumiem attīstības didaktiskās iespējas ābeces posmā”. Darbs veltīts 6-7 gadu vecu bērnu ar runas traucējumiem lasīšanas prasmju pilnveidei ābeces posmā, dažādas pieejas pirmsskolēniem nepieciešams lasītprasmes un attīstību, izmantoja dažādus metodes un paņēmienus. Pētījuma mērķis: Izpētīt 6 – 7 gadus vecu bērnu lasīšanas prasmju pilnveides didaktiskās iespējas, ņemot vēra bērnu runas traucējumus. Darba gaitā iegūtie dati ļāva noformulēt galvenās problēmas, pirmsskolēnu ar runas traucējumiem, lasīšanas prasmju attīstīšanā; izzināt pirmsskolas bērnu lasītprasmes līmeņus, kāda veida grūtības skolotājas novēro šajā jomā ikdienas darbā, ar kāda veida metodēm, paņēmieniem un līdzekļiem skolotājas mēģina novērst augstāk minētās problēmas; rosināja pilnveidot mācību procesā izmantotās mācību uzdevumu metodes un paņēmienus, kuru mērķis ir uzlabot pirmsskolēnu ar runas traucējumiem lasīšanas prasmes dzimtajā valodā bilingvālā vidē. Izpētes rezultāti izmēģinājumdarbības pēdējā posmā ļāva apgalvot, ka 6 – 7 gadus vecu bērnu ar runas traucējumiem lasīšanas prasmēs vērojama pozitīva dinamika. Izpētes rezultāti izmēģinājumdarbības pēdējā posmā ļāva apgalvot, ka 3. klases skolēnu fonētiskās zināšanās un prasmēs vērojama pozitīva dinamika. Diplomdarba apjoms 97 lpp., tas sastāv no 3 nodaļām ar apakšnodaļām, pētījuma, secinājumiem/nobeiguma. Darbā iekļauti 56 attēli, 20 pielikumi, sniegtas atsauces uz 92 izmantotās literatūras avotiem. Atslēgvārdi: runas traucējumi, lasītprasmju attīstība, klausīties prasmes, prasmju pilnveide.
dc.description.abstractAuthor: Irina Horosheva Topic: "The didactic possibilities of the development of reading skills for 6-7 years kid’s with speech disorders in the initial reading stage". The work is dedicated to the improvement of reading skills of 6-7 year old kid’s with speech disorders in the alphabet stage, different approaches to preschoolers need reading skills and development, used different methods and techniques. Aim of the research: To study the didactic possibilities of improving the reading skills of 6-7 year old children, taking into account children's speech disorders. The data obtained during the work allowed to formulate the main problems in the development of reading skills of preschoolers with speech disorders; to find out the levels of literacy of pre-school children, what kind of difficulties teachers find in this field in their daily work, what kind of methods, techniques and means teachers try to eliminate the above-mentioned problems; suggested the improvement of teaching methods and techniques used in the learning process, which aim to improve the reading skills of preschoolers with speech disorders in their mother tongue in a bilingual environment. The results of the research in the last stage of the pilot activity allowed to state that there is a positive dynamics in the reading skills of 6-7 year old children with speech disorders. The volume of the diploma thesis is 97 pages; it consists of 3 chapters with subsections, research, conclusions / conclusion. The work includes 56 pictures, 20 appendices, and references to 92 used literature sources. Keywords: speech disorders, development of reading skills, listening skills, skills development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectrunas traucējumi
dc.subjectlasītprasmju attīstība
dc.subjectklausīties prasmes
dc.subjectprasmju pilnveide
dc.title6 – 7 gadus veciem bērniem ar runas traucējumiem lasītprasmju attīstības didaktiskās iespējas ābeces posmā
dc.title.alternativeThe Didactic Possibilities of the Development of Reading Skills for 6 – 7 years kid’s with Speech Disorders in the Initial Reading Stage
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record