Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorAnžane, Sarmīte
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2020-06-30T01:05:10Z
dc.date.available2020-06-30T01:05:10Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.other75435
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/50476
dc.description.abstractDiplomdarbs ir saistīts ar fonemātiskās uztveres pilnveidošanu 5 – 6 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Mērķis. Teorētiski un praktiski izzināt fonemātiskās uztveres sekmēšanas iespējas rotaļās un vingrinājumos bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Mērķa īstenošanai tika analizētas pedagogu, psihologu un logopēdu atziņas par bērna attīstību vecākā pirmsskolas vecumā; noskaidrota skaņu izrunas traucējumu daudzveidība, to izpausmes; izvērtēta bērnu skaņu izrunas traucējumu dažādība, to cēloņi; atlasīti un izmantoti vingrinājumi un rotaļas fonemātiskās uztveres un artikulācijas aparāta kustīguma sekmēšanai. Pētījuma metodes 1. Teorētiskā – literatūras apkopošana un analīze problēmas skatījumā. 2. Empīriskās – bērnu novērošana; bērnu runas logopēdiskā izpēte; pedagoģiskā izmēģinājuma darbība; rezultātu analīze. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā sniegts vecākā pirmsskolas vecuma bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums problēmas skatījumā, vērību pievēršot šo bērnu skaņu izrunas traucējumu daudzveidībai, to izpausmēm un cēloņiem. Analizētas logopēdijas koriģējoši attīstošās darbības mērķu īstenošanai nepieciešamās metodes un paņēmieni. Praktiskajā daļā tika veikta skaņu izrunas logopēdiskā koriģējoši attīstošā darbība ar bērniem fonemātiskās uztveres traucējumu novēršanai. Tika ievērotas bērnu runas traucējumu individuālās īpatnības, izstrādāts un īstenots pedagoģiskais darba plāns. Darba autore rezumē iegūtos darba rezultātus, kas ļauj secināt, ka bērniem ir vērojama pozitīva skaņu izrunas attīstības dinamika, rotaļas un vingrinājumi ir sekmējuši fonemātisko uztveri. Pētījumā apstiprinājās izvirzītā hipotēze – fonemātiskās uztveres attīstīšana tiek sekmēta, ja tiek izzināti bērni ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem un individuālām attīstības īpatnībām. Atlasīti un piemēroti vingrinājumi un rotaļas, atbilstoši bērnu speciālajām vajadzībām. Darba apjoms kopā ar pielikumiem 131 lappuses, 6 tabulas, 8 attēli, 16 pielikumi.
dc.description.abstractThe present diploma work is connected with the improvement of phonematic perception of 5 - 6 years old children phonetically phonemic disorders. The aim of the present work is to find out the possibilities of promoting phonetically phonemic perception using games and exercises for children with phonetically phonemic disorders. To achieve this aim the conclusions about the development of children of the pre-school age made by teachers, psychologists and speech therapists are analyzed; the diversity of sound pronunciation disorders is found out; different sound pronunciation disorders, their causes are evaluated; different games and exercises for promotion of phonemic perception and mobility of articulation apparatus are selected and used. Research methods 1.Theoretical – survey of literature and analysis of the problem. 2.Empirical – observation of children; speech therapy for children; pedagogical experiment; analysis of the results. The work consists of two parts – theoretical and practical. The theoretical part presents pedagogical and psychological characteristics of older pre-school from the point of view of the problem, paying attention to the diversity of children’s pronunciation disorders, the ways of their expression and causes. The methods and techniques necessary for the achievement of the aims of corrective developing activities of speech therapy are analyzed. In the practical part the author describes speech corrective and developing activities for sound pronunciation, performed with children to reduce phonemic perception disorders. The individual characteristics of children’s speech disorders were respected and the pedagogical work plan was worked out and realized. The author summarizes the obtained results and concludes that children have positive dynamics in the development of sound pronunciation and different games and exercises have promoted phonematic perception. The research has approved the hypothesis that the development of phonematic perception is advanced if children with phonetically phonematic disorders and individual development features are identified. Appropriate exercises and toys to meet children’s special needs are selected. The work contains 131 pages (including appendixes), 6 tables, 8 pictures, 16 appendixes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectRotaļa
dc.subjectfonemātiskā uztvere
dc.subjectpirmsskolas vecums
dc.subjectfonētiski fonemātiski traucējumi
dc.titleRotaļas - fonemātiskās uztveres sekmētājas 5 - 6 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
dc.title.alternativePlays - phonematic awareness enhancers for 5 - 6 year old children with phonetic phonemic disorders
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record