Emociju regulācijas un akadēmisko sasniegumu saistība 9-11 gadus veciem bērniem
Author
Miesniece, Asanta Agne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltuze, Anika
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba ietvaros veiktā pētījuma mērķis bija noskaidrot, kāda ir saistība starp emociju regulāciju un akadēmiskiem sasniegumiem bērniem 9-11 gadu vecumā. Pētījuma gaitā papildus tika pētītas dzimumatšķirības emociju regulācijā. Pētījumā piedalījās bērnu vecāki vecumā no 27 līdz 52 gadiem (N = 68, M = 40,79, SD = 4,88). Tika izmantota Emociju regulācijas aptauja (Emotion Regulation Checklist, ERC; Shields & Cicchetti, 1997), kas tika tulkota bakalaura darba ietvaros (Miesniece, Sebre, & Cicchetti, 2020). Kā arī vecākiem tika lūgts norādīt bērna šī gada rudens semestra gala atzīmi matemātikā un latviešu valodā. Pētījumā tika konstatēta statistiski nozīmīga saistība starp emociju regulāciju un akadēmiskiem sasniegumiem latviešu valodā, bet ne matemātikā zēniem 9-11 gadu vecumā. Iegūtie rezultāti liecina par to, ka, iespējams, emociju regulācija var palīdzēt noturēt uzmanību mācību laikā, tādejādi ļaujot labāk apgūt mācību vielu. Kā arī tika konstatēts, ka, balstoties uz vecāku novērtējumu, meitenēm ir augstāki emociju regulācijas rādītāji nekā zēniem, kas pētījumos tiek skaidrots gan ar atšķirībām dzimumhormonos, gan ar atšķirīgām emociju regulācijas stratēģijām. The goal of this bachelor's study was to find out the relationship between emotion regulation and academic achievement in children aged 9-11. In the course of the study, gender differences in the regulation of emotions were additionally studied. The study involved parents of children aged 27 to 52 years (N = 68, M = 40.79, SD = 4.88). The study used The Emotion Regulation Checklist (ERC; Shields & Cicchetti, 1997), which was translated as part of a bachelor's thesis (Miesniece, Sebre, & Cicchetti, 2020). Parents were also asked to indicate the final mark of the child's autumn semester in mathematics and Latvian. The study found a statistically significant relationship between emotion regulation and academic achievement in Latvian, but not in mathematics for boys aged 9-11. The obtained results suggest that it is possible that the regulation of emotions can help to maintain attention during learning, thus allowing better learning of the subject matter. It was also found that, based on parental assessment, girls have higher rates of emotion regulation than boys, which in studies is explained by both differences in sex hormones and different emotion regulation strategies.