Studējošo mācību motivācijas un personīgo mērķu saistības
Author
Poddeņežnaja, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Koļesovs, Aleksandrs
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Dotā darba mērķis bija izpētīt kādi faktori ietekme studējošo akadēmiskos sasniegumus. Pētījumā piedalījās 70 respondenti vecumā no 18 līdz 39 gadiem. Izlasē sastāvēja no 28 vīriešiem un 42 sievietēm. Pētījuma dalībnieki mācās Jūrmalas pilsētas Mežmalas vidusskolā, Liepājas A. Puškina 2.vidusskola, Latvijas Universitātē un Rīgas Tehniskajā Universitātē. Lai noteikt jautājumu iekšējās saskaņotības radītāju, tika aprēķināts Kronbaha alfa koeficients, lai noteiktu atbilstību normālajam sadalījumam tika aprēķināts Kolmogorova - Smirnova kritērijs. Lai noskaidrotu, kādas saistības pastav starp studējošo motivāciju un personīgajiem mērķiem un noskaidrotu, kādas ir saistības starp studējošo sasniegumiem un motivāciju tika veikta Spīrmena korelāciju analīze. Pētījuma rezultāti pierāda sekojošas pozitīvās saistības: •pozitīvā saistība starp atzīmi un mācību motivāciju, uz sevī orientētiem mērķiem (izglītība, darbs/karjera, īpašums/nauda, personīga izaugsme), uzvedību saistītu ar mērķiem, motivāciju saistītu ar mērķiem. Savukārt, negatīva saistība starp atzīmi un uz citiem orientētiem mērķiem (ģimene/laulība, bērni, draugi, vecāki/radi).; •pozitīvā saistība starp mācību motivāciju un uz sevī orientētiem mērķiem; •pozitīvā saistība starp mācību motivāciju un uzvedību saistītu ar mērķiem (vai mērķi ir noturīgi, mērķu precizēšana, jauno iespēju meklēšana, lai piepildītu mērķus) kā arī ar motivāciju, saistītu ar mērķiem (mērķu sasniegšana ir atkarīga no Jums, cik lielā mērā mērķi ir sasniegti, cik šie mērķi ir vertīgi); •pozitīvā saistība starp mērķiem orientētiem uz sevī un uzvedību saistītu ar mērķiem, kā arī ar motivāciju, saistītu ar mērķiem; •pozitīvā saistība starp motivāciju saistītu ar mērķiem un uzvedību un mācību motivāciju. Atslēgas vārdi: motivācija, mācību motivācija, personīgie mērķi, mērķi The aim of this work was to investigate what factors influence students' academic achievement. The study involved 70 respondents aged 18 to 39 years. The sample consisted of 28 men and 42 women. The participants of the research study at Jurmala City Mežmala Secondary School, Liepāja A. Pushkin Secondary School No. 2, the University of Latvia and Riga Technical University. In order to determine the indicator of internal coherence of the questions, the Cronbach's alpha coefficient was calculated, in order to determine the compliance with the normal distribution, the Kolmogorov - Smirnov criterion was calculated. To find out the relationship between students 'motivation and personal goals and to find out the relationship between students' achievement and motivation, Spearman's correlation analysis was performed. The results of the study prove the following positive commitment: •positive relationship between grade and learning motivation, self-directed goals (education, job / career, property / money, personal growth), goal-related behavior, goal-related motivation. On the other hand, a negative relationship between the mark and other oriented goals (family / marriage, children, friends, parents / relatives); •the positive relationship between learning motivation and self-directed goals; •the positive relationship between learning motivation and behavior related to goals (whether goals are sustainable, refining goals, looking for new opportunities to meet goals) and motivation related to goals (achieving goals depends on you to what extent the goals have been achieved how valuable these goals are); •the positive relationship between goal-oriented goals and goal-related behavior, as well as goal-related motivation; •the positive relationship between motivation related to goals and behaviors and learning motivation. Keywords: motivation, learning motivation, personal goals, goals