Sociālā pedagoga darbība 5. un 6.klasēs masu mediju negatīvās ietekmes mazināšanā vērtību sistēmas veidošanā
Author
Irbe, Marita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2020Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Sociālā pedagoga darbība 5. un 6. klasēs masu mediju negatīvās ietekmes mazināšanā vērtību sistēmas veidošanā” mērķis ir raksturot vērtību sistēmas saistību ar medijiem un to lietošanas paradumiem un izpētīt, kāda ir masu mediju ietekme uz 5. un 6. klašu skolēnu vērtību sistēmas veidošanos. Teorētiskajā daļā raksturota masu mediju būtība un veidi, analizēta masu mediju loma bērnu un pusaudžu ikdienā, to ietekme uz skolēnu vērtību sistēmu un izzinātas raksturīgākās vērtības un to specifiskās iezīmes atbilstoši 5. un 6. klašu skolēniem. Praktiskajā daļā analizēti pētījumā iegūtie rezultāti. Diplomdarbā iekļauta “Sociālpedagoģiskās darbības programma 5. un 6. klasēs vispārizglītojošā skolā masu mediju negatīvās ietekmes mazināšanā vērtību sistēmas veidošanās aspektā”, kas izstrādāta, pamatojoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem. Atslēgvārdi: masu mediji, sociālā pedagoga darbība, vērtības, vērtību sistēma. Diploma thesis “The activity of a social pedagogue in the 5th and 6th grades in reducing the negative influence of the mass media in the formation of the system of values” aim is to describe the connection of the system of values and media and it's usage patterns and to study the influence of mass media on the formation of value systems of 5th and 6th grade students. The theoretical part describes the essence and types of mass media, analyzes the role of mass media in the daily life of children and adolescents, their impact on childrens system of values and explores the most representative values and their characteristics according to the 5th and 6th grade students. The practical part analyzes the results obtained in the study. The diploma paper includes “Program of social pedagogical activity in 5th and 6th grades in general education school in reducing the negative impact of mass media in the aspect of value system formation”, which is based on the results obtained in the research. Keywords: activity of social pedagogue, mass media, the system of values, values.